Njuter till fullo och lite till

2012-03-12

Klockan är inte 7 än och jag har redan hunnit med att torka spya ur sängen, tvätta av nerbajsad bebis, försökt ge välling och tvingat i henne frukt och vätskeersättning. Nu får det vara nog känner jag! Klockan 7 öppnar vårdcentralen och dom kan vänta sig ett långt samtal från mig. Jag ringde sjukvårdsrådgivningen igår och det enda jag fick höra av dom var det jag redan visste men dom skulle följa upp oss under dagen. Ca 3 timmar efter mitt samtal fick jag prata med en barnsjuksköterska som då ringde upp mig och hon frågade hur hon kunde hjälpa till, jag förklarade situationen och sa att hon får i sig lite vätska iaf. Fin uppföljning när man måste berätta från början, sjukvården i ett nötskal!

Alva har sen tidigt i höstas haft utslag som ser ut som nässelutslag som dyker upp på lite nya ställen hela tiden och trots behandling med kortison så försvinner dom inte helt. Nu har hon vägrat gröten i ett par veckor som hon tidigare älskade och även vällingen. I natt fick hon välling vid 12 och hon slukade den men vid 3 vaknade hon och grät och verkade ha ont i magen. Nu på morgonen spydde hon som sagt och det var det sista av vällingen som fanns i magen och då har hon inte spytt på hela dagen igår. Det jag nu vill komma fram till är att jag tror att hon har mjölkallergi. Det är det hon inte vill ha och det är det hon blir dålig av så nu ska det kollas.

Tack snälla ni för alla peppkommentarer, dom stärker mig! Och även om det här är sjukt jobbigt och det är det här mitt liv handlar om just nu så är Alva värd allt jobbigt för självklart så lyser dom fina stunderna upp och det är ju mest fina stunder :) Annars hade jag aldrig orkat. Jag njuter till fullo av alla fina stunder. Hon är värd allt, min lilla sessa!


Kommentarer
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Hoppas de kan komma fram till snart vad som kan vara orsaken. Kram

Inlägget kommenterat 2012-03-12 klockan 09:47:33
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0