Chansa eller inte?

2012-01-18

Just i detta nuet som jag skriver så blir Alva nattad och själv så ligger jag i soffan med datorn framför mig. Lyx! Tänk att en sån enkel grej kan bli en sån stor grej. Det vore så bra om det fungerar att Alva blir nattad av sin pappa för då kommer jag att rymma hemifrån lite tidigare på lördag. Jag åker hem till fina Tessan då och har lite mys medan vi gör oss iordning inför kvällen, blir väl ett eller annat glas vin också ;P

Hörde mitt hjärta gråta lite och nu kom pappan ut med mer än halva flaskan kvar... så jag tar det som att det inte funkade så nu vet jag inte hur natten blir eller hur det blir på lördag, surt! Det är ju ett jobbigt beslut som jag då måste fatta, ska jag chansa på att det funkar eller inte?! Det vore ju så enkelt om allt funkade och våra rutiner kunde hållas efter. Jaja 2 timmar kanske hon sover iaf på 60 ml välling..



Jag och mitt hjärta på babysim.. Foto: Sara

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Så länge han får henne att somna så skulle jag chansa om jag vore du. Jag rådfrågade på BVC eftersom det bara var jag som nattade Charlie och "visste vad som funkade" länge, och då fick jag höra att man som mamma ibland måste släppa på de där rutinerna man har lite och inse att pappan måste få skapa sina egna rutiner och metoder så att det funkar för dom. Visst kanske det inte blir exakt som när du nattar, men så är ju inte M du heller. Efter lite kämpande har det funkat för oss - vi har ju kunnat testa lite oftare såklart men tror det är jättebra om M kan natta två gånger denna veckan för då får ju både han och Alva lite mer rutin på det. Hoppas det funkar. Håller tummarna! Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 19:48:03
URL: http://sarasland.com
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Mm, tänkte också på det, men ska du ha natten på lördag också? Förstår att det inte känns kul alls. Men du kanske får tänka att det är för framtiden om han ska kunna ha Alva på nätterna. Då lär han ju fatta varför man behöver kämpa lite :/

Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 20:01:36
URL: http://sarasland.com
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Härligt! Då tror jag att det kommer gå jättebra. Kanske får du ta en extra matning ikväll/inatt, men då har du iaf lördag att se fram emot!

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 20:05:47
URL: http://sarasland.com
Postat av: Therese Löf

Hoppas att det fungerar söt så vi kan ha mys innan. Jag håller alla tummar och tår puss

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 20:09:49
Postat av: y

Håller tummarna för att det går bra, så att du får komma ut och roa dig!! Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 20:39:32
URL: http://mammayarella.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag lät ju Ida sova hos mamma första gången någonsin förra helgen men trots att det såklart var lite trist så valde jag att inte dricka och att låna mammas bil så var det något så kunde jag direkt åka hem till henne så de tär ju ett förslag, men jag hade gärna tagit ett glas vin med vännerna den kvällen som jag var barnfri men nu vet jag ju att det funkar så nästa gång blir desto roligare såklart:) Men nu är ju Alva lite större, Ida är ju bara 5 ½ månad så hon fattade nog inte direkt, men man märkte när jag träffade henne igen dagen efter att hon undrat vart ag var för då sträckte hon ut armarna och ville kramas hihi men som sagt, det är ett förslag i alla fall att undvika alkoholen och kunna ta sig hem snabbt vid behov i alla fall första gången så här:)

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 21:38:02
URL: http://lillpyret.webblogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Go for it! kram

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 21:48:19
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag tycker du ska chansa!

Inlägget kommenterat 2012-01-18 klockan 23:02:39
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Tycker också att du ska chansa :) tror att alva kommer att inse att du inte är där och då kommer det gå toppen ! hoppas att ni får en fin dag idag, kramar

Inlägget kommenterat 2012-01-19 klockan 12:34:33
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0