Nu fick det vara nog

2012-03-13

Oj oj oj vilken dag det har varit och den är inte ens slut än! Alva fick upp gröten i morse och då kände jag att att nu fick det vara nog. Jag ringde till vårdcentralen och berättade att hon haft diarré, feber och lite kräkningar sen i fredags och att kräkningarna är typ 1 om dagen. Till svar får jag att dom helst inte vill ha dit barn som kräks för att det kommer cancersjuka och andra väldigt sjuka människor dit som kan bli väldigt dåliga om dom blir smittade med magsjuka, visst jag förstår det, men vart ska man ta sig om man inte kan få vård när man är sjuk för att man kan smitta andra? Varför finns vårdcentralen undrar jag?! När dom orden kom in i mitt huvud fick jag ett uttbrott, sen i söndags har jag ringt och hört mig för om det här för att jag inte tycker att hon är magsjuk och allt jag får höra är att det är ju bra att hon kissar och att vi ska avvakta. Jaha så om man kissar så är man inte sjuk?! Någonting måste ju ligga bakom detta! Det måste ju finnas en anledning till att hon är så dålig i magen för magsjuk är hon inte!

Vi fick iaf en tid hos en läkare och när vi sitter i väntrummet så börjar jag koka. Där sitter en tant och hostar och nyser om vartannat, rakt ut!! Det är tydligen okej...! Det var samma läkare som tittat på Alvas utslag tidigare och samma läkare som var på 10 månaderskollen. Han frågade mig om han hade bett oss komma när barnläkaren från Huddinge skulle komma så att han då kunde kolla på Alvas utslag. Nej, det hade han inte. Jaha vad konstigt tyckte han, han tyckte det var konstigt! Haha känns som att det här är ett skämt.. Ja men eksem var det ju iaf och dom ser ju inte så bra ut, nähä?! Han höll iaf med om att det inte var någon magsjuka och vi fick en remiss för att komma till Huddinge. Helt sjukt att man ska behöva kriga jämt för att komma någon vart och att man själv ska veta vad det är för att kunna få vård, det är pinsamt tycker jag!

Skönt är det att man kanske får veta vad det är som är tokigt i lilla magen. Jag misstänker ju mjölkallergi och har nu inte gett Alva någonting med mjölk i sen natten till måndag. Jag kan säga som så att natten till idag var det bästa på många månader och det känns som att man kanske är på rätt väg.



Min lilla tröttis på väg hem från VC

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Men gaaah! Det ska inte vara enkelt inte. Hoppas att du får rätt hjälp nu, bra kämpat gumman!

Kram och pepp!

Inlägget kommenterat 2012-03-13 klockan 14:10:30
URL: http://sarasland.com
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Jobbigt! Hoppas det blir bättre och bättre med skruttan nu. Kram

Inlägget kommenterat 2012-03-13 klockan 15:35:51
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Men fy, att det alltid ska krångla och jäklas på ett eller annat sätt.. Hoppas att ni nu får hjälp :)

Inlägget kommenterat 2012-03-13 klockan 16:04:53
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Mimmie - mamma till Léonel

Du är bäst hjärtat! Kram på Alva!

Inlägget kommenterat 2012-03-14 klockan 10:03:45
URL: http://baramimmies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0