Fin dag med lite sämre avslut

2012-03-05

Dagen började vid 7.15 när Alva bestämde sig för att väcka sin mamma. 2 timmar senare var vi på väg mot centrum där vi mötte upp Angelica och Olivia. Vi traskade ner till öppna förskolan där vi träffade många trevliga mammor och goa ungar. Vi sjöng, spelade trumma och barnen fick lunch. Jag och Angelica mumsade kebab i centrum medans barnen sov gott. Mätta i magen med sovande barn i vagnarna gav vi oss ut på promenad i det sköna vädret. Vi var ute och gick i ca 1 timme och det var riktigt skönt. Det firade vi med gottis fika.

När Angelica och Olivia lämnade oss och åkte hemåt så läste jag och Alva Mamma Mu, busade, mös och kollade på Teletubbies innan det var läggdags för lillfisen. Det blev en kamp. Senaste veckan har det gått bra med maten och allt kan ju inte vara bra samtidigt så nu ska vi strula med vällingen istället, igen. I 30 minuter kämpade jag med att försöka få Alva att äta vällingen vilket slutade med läggning utan välling, svett och tårar. Suck! Vi får se när Alva vaknar och om det blir någon välling då. Jag hoppas på att få några timmars sömn men det känns långt borta nu.


Kommentarer
Postat av: Lovisa - Mamma till Julius

Usch va jobbigt, hoppas att din lilla skrutt-unge kommer på andra tankar snart. Kram på er

Inlägget kommenterat 2012-03-05 klockan 21:58:31
Postat av: M - mamma till Hugo

Hej hej, ska vara artig och lämna avtryck eftersom jag brukar läsa din blogg. Nu är ju jag en av alla dessa främlingar som inte vet hur just du/ni har det, men vill ändå berätta att jag tycker du är så tuff! Alva verkar vara en jättemysig tjej, och har en stark mamma. Jobbigt att vara ensam när tålamodet prövas med mat, sömn och allt vad det är hos dessa små, men hoppas du känner att ni även får dela så himla mycket positivt! Kramar till dig :)

Inlägget kommenterat 2012-03-06 klockan 00:05:26
URL: http://justmejustnow.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0