Hemma!!

2012-06-23

Igår klockan 10 på förmiddagen startade vi resan från Kreta mot Stockholm och Arlanda. När vi väl kommit in på flygplatsen, lämnat bagaget och satt oss så att Alva skulle få i sig lunch ropades min mammas namn upp i högtalarna och vi fick i princip springa på planet. En halvtimme tidigare än tidtabellen lyfte planet med oss på (som tur var) men med tomma magar och stress och frustration över att inte ha mer tid på flygplatsen. När dryckesvagnen rullade ut så kurrade magen ordentligt men med min vanliga tur så tog mackorna slut raden innan vår (vi satt längst bak). Ja och det vi då kunde äta var chips eller godis och mitt tålamod var i botten då jag också får en utskällning av flygvärden för att jag blir upprörd! För det första, varför lyfter man en halvtimme innan och varför ser man inte till att man har lite tid på sig på flygplatsen om dom nu vet att det är mycket köande?! 4 köer stod vi i innan vi kom in till flygplatsen, vi hann inte ens köpa vatten! Visst var det skönt att lyfta 30 minuter tidigare men att komma in på flygplatsen 30 minuter innan planet ska lyfta var lite för stressigt för min smak, speciellt med en liten som behöver få äta, dricka och få en ny blöja innan. Jaja en underbart trevlig flygvärdinna lyfte min dag när hon servade oss lite bröd och erbjöd mig en yoghurt till Alva, ända tills vi kom av planet på Arlanda, då hittade jag vår vagn utanför påsen som jag hade packat den i. Den var smutsig, sned och såg inte alls ut som när jag lämnat in den. Suffletten var uppdragen och fästena som den sitter i tog inte så den ramlar lätt av. När jag skulle anmäla det så tyckte hon jag pratade med att det inte var något fel på vagnen och såg inte att den var sned och så säger hon att ja det var ju längesen som hon hade barnvagn så hon vet ju inte hur det ska vara...! Man måste väl inte ha barnvagn för att se att den är sned?! Jag gjorde iaf en skadeanmälan och nu är det massa samtal som ska ringas, suck!
 
Nu är vi hemma och jag tror att både jag och Alva tycker att det är väldigt skönt att vara hemma igen. Vi har iaf haft en väldigt bra semester trots lite små missöden men som tur är så väger det bra mer än det dåliga.  
 
Så här hittade jag vagnen :(
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pia

Vad ni verkar ha haft det skönt. Synd det där med vagnen.Hoppas det löser sig. Kram till er från oss. Pia o Åke

Inlägget kommenterat 2012-06-24 klockan 18:10:50
Postat av: Tina - Minnas mamma

Borta bra men hemma bäst som man säger ;)

Inlägget kommenterat 2012-06-25 klockan 21:47:40
URL: http://www.hejtina.blogg.se
Postat av: Tina - Minnas mamma

Borta bra men hemma bäst som man säger ;)

Inlägget kommenterat 2012-06-25 klockan 21:49:41
URL: http://www.hejtina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0