Dada didi dididi...

2012-01-24

Den här hemmafixar dagen som jag hade planerat att jag skulle ha var nog lite för mycket önsketänkande! Jag var väldigt segstartad och när Alva vaknade från sin förmiddagsvila så gick vi ut. Jag hade tänkt att vi skulle gungat och lekt i snön men vägen fram till lekplatsen var igen plogad och jag ville inte lämna vagnen på gångvägen. Så tyvärr så blev det inget bus i snön idag men vi gör ett nytt försök en annan dag. Det fick bli dubbelt så mycket bus hemma istället och även om dagen inte blev så effektiv så har vi haft en jättemysig dag. Vi har busat massor, gosat och tittat på Babblarna 7563 gånger (därav rubriken, den spelas i mitt huvud just nu). Alva är så himla intresserad av tvn och hon blir alldeles till sig när hon ser tecknade figurer. Jag funderar på om jag skulle köpa någon mysig barnfilm till henne men jag är väldigt osäker. Låter ni era små titta på tv och vad gillar dom i så fall? Jag är väldigt tacksam för svar!

När det var middagsdags så gjorde jag en korvgryta och då utan buljong så Alva kan äta den också. Hon skulle fått det till middag men hon var så hungrig så hon fick äta medan den stod på spisen. Jag la upp små bitar till henne när det var klart och korvbitarna försvann snabbt så jag tar det som att hon gillade det! Hon har ju inte alls gillat bitar innan men nu var hon riktigt ivrig, så kul tycker jag!  


Kommentarer
Postat av: Angelica

Lucas har fått se både tv,film lekt med min iPhone, mm mm och han har alltid älskat det..jag tror inte det skadar barnet att se en barnfilm som nalle puh el tellietubbie..det är förslag på bra småbarns filmer;-) så köp en du:-) kram

Inlägget kommenterat 2012-01-24 klockan 23:17:31
URL: http://gelisen.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Jag funderar på att önska någon film till Vincent när han fyller 1 år. Vore bra att ha när det inte går något på tv. Ibland älskar Vincent tvn och ibland funkar det inte;) Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-25 klockan 10:24:36
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0