Bus, plask och härliga skratt

2012-01-12

God kväller! Här har det varit en helt fantastisk kväll hittills med mycket gos, bus och skratt. Nu ligger Alva och sover och jag ska snart hoppa in i duschen men jag bara måste berätta om vår härliga kväll tillsammans.

Runt 17 tiden så var både jag och Alva rätt uttråkade och satt i soffan och gosade och busade om vartannat. När klockan närmade sig 18 så gick jag och tappade upp ett bad till Alva och när kläderna skulle tas av var hon på ett riktigt bushumör, och det nappar man ju på såklart! Jag busade på och hon skratta så hon kiknade, underbart! Väl i badet så plaskade hon runt och härjade och sen fick hon för sig att hon skulle smaka på vattnet och det som då hände var att hon samtidgt blåste utåt så hon bubblade, åh vad chockad hon blev och åh vad jag skrattade! Hon såg så rolig ut när hon låg där dubbelvikt i badet alldeles förvånad över vad det var som hände. Hon försökte sig på bubblorna en gång till men fick en kallsup istället, det forsade vatten ur näsan men hon var glad för det och skrattade åt mamman sin som höll på att kikna av skratt! Jag vet ärligt talat inte när jag skrattade så mycket sist och det känns helt underbart att ha så roligt tillsammans med den finaste. Jag känner mig full av glädje och kärlek, och att den här underbara lilla människan är min dotter... ja vad säger man?!


Mitt ♥ efter badet i pyjamas och redo för sängen

Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Man känner sig så otroligt levande och lycklig när man själv skrattar med sina barn, det är en känsla som är obeskrivlig. Så underbart!

Inlägget kommenterat 2012-01-12 klockan 20:54:41
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Mormor till Alva

Så härligt! Är det Englands pyjamas?

Inlägget kommenterat 2012-01-12 klockan 21:46:18
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Vad härligt att ni hade så fint:) Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-12 klockan 22:08:36
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Johanna svarar

Japp det är en av pyjamaserna från England. Jättefin och passar perfekt! :)

Inlägget kommenterat 2012-01-12 klockan 22:09:50
Postat av: Cicci

Hahaha!!! Vilket underbart inlägg att läsa precis innan jag ska sova. Kommer somna med ett stort leende på läpparna. Underbart att ni skrattat så mycket tillsammans :-) Många fler tillfällen kommer det bli! ❤

Inlägget kommenterat 2012-01-13 klockan 00:37:40
URL: http://Cicciw.wordpress.com
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh så härligt, hihi ! kul att man bubblar i vattnet sådär av misstag, det har Alva aldrig gjort :D haha !

Inlägget kommenterat 2012-01-13 klockan 10:14:07
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0