Det går framåt, fast bakåt

2012-01-05

För varje dag som går så blir Alva mer och mer rörlig, det går sakta men det är massa på gång det märks. Jag som trodde att hon skulle krypa och allt tidigt eftersom hon var så tidig med att vända sig, vid bara 2½ månad vände hon sig från rygg till mage och med tanke på att det var väldigt tidigt så trodde man ju att det skulle vara full fart nu. Rätt skönt på ett sätt att det inte är det med tanke på flytt och allt som varit och det är väl lite därför också som hon inte kommit så långt. Jag har inte haft energi för att kanske ha henne på mage så ofta som hon kanske borde ha varit, jag har tagit den enkla vägen när man har haft mycket annat och babysittern har varit min räddning. Nu känns det som att vi spenderar hela dagarna på golvet och det är mer ro i mig så att jag kan koncentrera mig på Alva. Jag vet att det låter hemskt men när man inte mår bra tänker man kanske inte så långt eller har så mycket energi. Jag vet ju att hon inte kommer ligga på golvet hela tiden och jag känner ingen stress för att hon ska kunna saker, det kommer det vet jag ju. Det kan lätt bli lite stressartat när folk pratar om hur sina barn tar sig framåt och vad dom kan och vissa verkar så himla stressade med sånt, jag hinner njuta lite längre ;)

Iaf så igår innan vi kom iväg till middagen för min systerdotter så la jag Alva på lekmattan för att fixa det sista med presenten. Rätt var det var så låg hon inte kvar! Det är det längsta hon har tagit sig själv och det gick inte framåt, det gick bakåt men upptäcka saker det kunde hon! Gissa om mamman var stolt!!



Här ligger hon och leker med Fante elefanten på lekmattan


Och vips så låg hon och lekte med tvättställningen, och drog den fram och tillbaka

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Ååh, duktiga Alva!! Nu kommer det gå med en väldig fart :D Tycker att det är synd att en del är stressade över sina barns utveckling, när man egentligen inte kan göra något åt saken - alla utvecklas i sin takt och mår bäst av att få göra det! Sen måste man ju alltid ge sitt barn möjligheter och uppmuntran, och det gör du ju :) Din situation har ju varit skit, men du har ändå kämpat och gjort det bästa av det hela tiden. Starka du!



Svar: Ja, det hoppas jag också, vill träffa er! Ska kolla hur det verkar med febern under eftermiddagen. Kraaam!

Inlägget kommenterat 2012-01-05 klockan 11:21:21
URL: http://sarasland.com
Postat av: Cicci

Så är det, först går det bakåt- sen framåt...

Även i talet, Frida pratar helt bakvänt ibland, så man måste verkligen tänka vad det var hon sa. Kanske brås hon på mor sin ;-)



Njut så länge Alva inte springer runt, drar och smäller i alla skåp, trycker på allt och inget...

Alla "perioder" har sin charm :-)

Inlägget kommenterat 2012-01-05 klockan 11:36:30
URL: http://cicciw.wordpress.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vad duktig hon är, och jag tycker inte du ska bry dig om denna "hets" hur tidiga andra barn är och så vidare. Alla barn är ju olika, och fina Alva tar det i sin egen takt :)

Inlägget kommenterat 2012-01-05 klockan 12:01:01
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Snuttan, vad duktig hon är :) Det tog lång tid för Minna innan hon började ta sig framåt, men vad gör det! Hon är bra på andra saker istället, hehe ;)

Inlägget kommenterat 2012-01-05 klockan 21:38:53
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Åh vad roligt!!! :) Det är ju jätte stort och nu kommer det gå fort. Duktiga Alva!

Inlägget kommenterat 2012-01-05 klockan 22:07:26
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Linda

Äh njut av lugnet.. fnissar tidsnog så springer hon ifrån dig skrikandes neeeeeeeeeeeej vill inte..;)

Man känner sig automatisk lite stressad med första barnet om de inte utvecklas fort. Men saker som en del kan kan inte andra. Min minsta tjeja lärde sig krypa för ett par veckor sen bara, å då är hon 10 månader. Hon ställde sig upp mot bordet för första gången på nyårsafton. Långt efter många andra, men det är skönt. ;) Vi kunde ha julduken fram på julafton.. E gick själv utan stöd som 10 månaders men hon kunde det utan att slå sig. M slår sig mest hela dagarna så varje dag hon övar teknik istället för att bara göra är en vinst för mammahjärtat... Hellre lite långsamare å mindre bulor ..:D

Inlägget kommenterat 2012-01-07 klockan 18:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0