13 timmar

2012-01-10

God morgon! Ni som inte tycker om att läsa om barn som sover bra kan sluta läsa nu. Vi har iaf fått en liten skön ny sovrutin här hemma. Alva har börjat sova 13 timmar varje natt. Jag lägger henne vid klockan 19 och hon sover till klockan 8 nästan varje morgon, någon gång har vi gått upp kl 7 också ;) Senaste tiden har vi varit hemma lite mer och Alva har då också börjat sova bättre på dagarna. Hon sover en liten stund på förmiddagen 30-60 minuter och sen en längre stund på eftermiddagen 1-2 timmar. Jag tycker att det är jätteskönt att hon kan sova en längre stund på eftermiddagen så att jag hinner med att ta itu med saker även på dagen. I söndags passade jag på att dammsuga medan hon sov, så skönt! Nu har jag kopplat in mitt Wii här hemma så nu ska det passas på att tränas när Alva sover sin längre vila. Så bra med Wii när man varken har tid eller råd att gå till gymmet :)

Idag ska vi bara hänga hemma men med en promenad och lite gungning innan lunch. Hoppas att ni får en fin tisdag!



Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Det är skönt att få ett barn som sover bra. Vi har haft det jäkligt bra vi med. Däremot vill Vincent inte somna på kvällen förrän 21-22 den senaste tiden vilket är jobbigt men så tacksam för att han sover hela nätter. Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-10 klockan 13:46:17
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad skönt!!! :D

Inlägget kommenterat 2012-01-10 klockan 19:19:37
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0