Vår helg

2012-02-06

Första helgen i februari har varit en riktigt fin helg för mig och Alva.
I lördags var vi på dop och välkomnade lilla Olivia till världen. Det var ett väldigt fint dop och det var nog ingen som inte blev rörd när Angelica gick upp och sjöng för sin dotter. Kyrkan var nästan full och när det var fika efter dopet så märkte man av hur mycket folk det var. 101 personer var det som välkomnade Olivia och efter ett par timmar så fick man värmeslag. Efter dopet tog jag sällskap med Eva och vi tog en snabb shoppingtur i Farsta innan jag och Alva tog bussen hemåt. Alva slocknade i vagnen så fort vi kom ut ur kyrkans lokal där fikat var. Det blev inte så mycket sova för henne den dagen. Det blev då tidig läggning för lilltjejen och jag satte mig ner i soffan med lite brie och kex och Melodifestivalen. Båda mina favoriter gick vidare också så jag gick och la mig riktigt nöjd :)

Igår (söndag) var vi hemma hos mormorn och åt lunch, fikade och mös och jag hjälpte mormorn med städning. Vi kollade på resor till Grekland och hoppas på att vi kan få ihop nåt så att vi kan åka. Jag fyller ju 30 i år och då har jag önskat mig pengar till en resa så vi får se.


Fina Olivia


Olivias fina tårta som Carola gjorde, så duktig!

Kommentarer
Postat av: Emma Josefine - Mamma till Alva

oj vad mycket folk :) och så fin tårta !!

Inlägget kommenterat 2012-02-06 klockan 15:28:37
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

För oss är det aktuellt om Minna inte är dålig i magen imorgon :) Hon har varit lös i magen idag och jag är lite orolig att något ska bryta ut eftersom sambon kräktes idag, men hon har inte bajsat sen i eftermiddags så vi får se hur hon mår imorgon! Är hon bra i magen imorgon så är det nog säkert att åka på onsdag, eller vad tror du? Då har det gått 40+ timmar sen senaste symptomet (idag), om det nu ens var något symptom på magsjuka. Det vet jag inte.. Kräkts har hon ju inte gjort i alla fall.



Känns som att allt bara går runt och runt och runt bland alla nu!

Inlägget kommenterat 2012-02-06 klockan 20:37:40
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0