Nyfiken på upptäcktsfärd

2012-02-23

Herregud tänker jag och pustar ut.. För bara 3 dagar sen började Alva fatta grejen med att ta sig framåt och hej vad det går! Idag när jag tog tag i disken var Alva på golvet och efter en stund så såg jag hur hon var halvvägs vid köket och blev såklart förvånad, det var det längsta hon hittills tagit sig framåt. Efter ytterligare en kort stund var hon i matrummet, sen sovrummet och pillade på blöjpaketen under skötbordet och helt plötsligt var hon i hallen och undersökte däcken på vagnen, hon kollade väl trycket ;) Det som förvånar mig mest är att hon tog sig inte bara 1 gång utan 2 gånger över tröskeln vid sovrummet, det måste varit obekvämt men fixade det, det gjorde hon minsann. Och nyfiken var hon, nyfiken på att upptäcka och känna på nya saker.

Imorgon har jag att göra, ta bort sånt som Alva kan göra sig illa på, fästa sladdar och stoppa in skydd i kontakterna och sätta barnlås på vitrinskåpet. Trodde jag skulle ha lite tid på mig men icke. Skönt ändå att fixa allt på en gång. Så om ni inte ser skymten av mig imorgon så vet ni vad jag pysslar med. Ciao!



Ålar sträckan

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Duktiga Alva! Tänk vad spännande världen blir nu plötsligt när hon kan undersöka allt hon själv vill pilla på :) Och stark i armarna är hon också!

Inlägget kommenterat 2012-02-23 klockan 22:09:00
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Nu blir det full fart hemma hos dig då:)

Inlägget kommenterat 2012-02-24 klockan 20:42:24
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0