Glad i maten

2011-09-30

Mmmm nom nom nom låter det när Alva får mat i munnen numera. Jag trodde aldrig att jag skulle få säga det men hon är riktigt glad i maten. Sååå härligt med tanke på allt som varit. Det är såklart inte ersättningen jag pratar om nu utan det är såklart smakisarna!

I början gick det ju bra men nu riktigt hugger hon efter skeden och vem vet hur mycket hon skulle äta om hon fick. Jag är såå glad över det här och det känns helt fantastiskt och kul att komma igång med smakisar ordentligt.

Idag bestod Alvas meny av:

- 2½ matskedar gröt, 2 teskedar päronpuré och 100 ml ersättning till frukost

- 180 ml ersättning till lunch

- 2 teskedar päronpuré till mellis

- 2 matskedar morotspuré och 120 ml ersättning till middag

- 200 ml ersättning innan läggdags

Imorgon ska vi nog lägga till något på menyn men jag vet inte riktigt vad.
Kom gärna med förslag. Vilka grönsaker är era barns favoriter?


Aaaaaaaaaaaaahhhh


Hihi päron, mums!

Idag var vi på Ikea och inhandlade en dyna till matstolen som Alvas mormor en gång i tiden köpt till Alvas kusiner som nu är Alvas tur att använda. Jag hämtade upp den från källaren under kvällen och imorgon serveras gröten vid bordet och inte i babysittern, får se vad skruttan tycker om det och om hon kan sitta i stolen :P Lillpluttan!


Kommentarer
Postat av: Fia-mamma till Edison

Vad kul att hon gillar mat! :)

Min kräsne lilles favoriter äter Alva redan ser jag; gröt och päronpuré! :D

Inlägget kommenterat 2011-09-30 klockan 22:49:28
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

min maja har väl heller aldrig varit det största matvraket.. men när hon får vitt bröd med smör.. då liter det minsann namnamnamnam :D haha

Inlägget kommenterat 2011-10-01 klockan 00:17:33
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Majs är en favoritgrönsak här sedan är äppelgröt något Vincent hugger efter:) Kram

Inlägget kommenterat 2011-10-01 klockan 19:24:36
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0