Vilse i matdjungeln

2011-10-23

Jag tycker att det är så kul att låta Alva få prova på nya saker när det gäller mat. Det är underbart att se henne tycka om något eftersom vi haft/har det lite kämpigt med maten. Vi har kört med gröt till frukost och det har funkat ganska bra tills nu. Nu äter hon 2-3 skedar gröt och sen tycker hon att det är bra så den här mamman har fått göra flera olika frukostar till kräsna lilla damen och mamman har nu tröttnat på det. Jag har i princip hela dagen funderat på vad jag kan ge henne till frukost, för ersättning vill hon inte heller ha. Jag tycker verkligen att det är svårt det här med barnmat och jag känner mig som att jag har gått vilse i matdjungeln och inte vet vilken väg som leder mig ut. Nu har jag iaf kommit fram till att jag ska prova ge henne välling och se vad hon tycker om det. Jag tror att hon kommer att gilla det med tanke på att hon gillat havregröten när den har varit lite lösare så det borde ju gå tycker jag. Vi får se imorgon då hon ska få testa det. Håll tummarna!



Alva när gröten fortfarande var poppis

Kommentarer
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Jag håller tummar och tår här hemma för att vällingen gick hem :)

Inlägget kommenterat 2011-10-24 klockan 10:19:32
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Tina - Minnas mamma



Men eller hur, jävla idiot som snor någons bilder! Snacka om att inte ha något liv! Hon hade ändå bloggat i 3 månader där hon bara lagt upp bilder på MIG och på MIN mage och byggt hela bloggen på 'hennes' graviditet och att det var så roligt att vara gravid. Tack och lov att jag hittade bloggen innan hon fejkar en förlossning och kanske började lägga upp bilder på Minna också?! Usch, usch.

Inlägget kommenterat 2011-10-24 klockan 13:08:52
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Och jag håller tummarna! Minna är inte heller något big fan av frukost så vi kör lite olika. Lite gröt ibland, lite yoghurt ibland och lite macka ibland.

Inlägget kommenterat 2011-10-24 klockan 13:09:50
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Ja tiden går fort men ändå vad mycket man hinner vara med om:). Hoppas hon gillar välling! Kram

Inlägget kommenterat 2011-10-24 klockan 13:41:20
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0