Positiva nyheter

2011-10-06

Hallå där!

Idag har jag, Alva och mormorn varit uppe vid handelsplatsen och gjort lite nyttiga ärenden. Mormorn kollade på säng, jag på tapeter och Alva på träden som blåste omkring. Jag köpte sååå fina tapeter till matrummet i lägenheten som jag ska ha som fondtapet vid matplatsen. Jag har målat upp en bild på hur jag ska ha det så nu måste det bli så annars blir jag lite vattnig i ögonen..

Jag var också på elgiganten och lämnade tillbaka en babyvakt från Philips Avent som var riktigt kass! Jag hörde inte Alva i den förrän hon gallskrek och då undrade man ju hur länge hon hade varit vaken för det är inte speciellt ofta hon skriker. Det var iaf inga som helst problem att lämna tillbaka den så jag tror att det är ett känt problem hos Philips för han i butiken kontaktade Philips och gjorde en förfrågan och det var ju som sagt inga problem, tur för mig som köpt en ny, dyrare, bättre :)

Innan vi åkte hem så tog vi en promenad till babyproffsen för att provköra lite vagnar men det fanns inte så många olika modeller så där blev man inte klokare på vad man ska ha för en mindre smidigare vagn. Mindre behövs för att min lilla plutt försvinner i den stora sittdelen som vi har nu, och smidigare för att det lätt ska gå in i hissen för hissen är pytte pytte pytte liten... Jag hittade iaf en babysitter till Alva, en likadan som hon har hemma hos mormorn fast i annan färg och med mönster på, och så var den nersatt. Toppen!

Just det, jag får ju inte glömma att berätta att mäklaren ringde när vi var vid handelsplatsen och berättade att om jag vill så får jag lägenheten den 2 november. Åååh så underbart! Äntligen! Nu blir det till att fixa, så därför blev det ju lite tapeter idag :)

En liten bild på tapeten, tagen från Rustas hemsida:

                                                                  


Kommentarer
Postat av: Killmamman

kul med lite shopping, och tapeten var fin! :)



tack så mycket för tips och synpunkter kring smakisar, uppskattas mycket :)

Inlägget kommenterat 2011-10-06 klockan 22:24:44
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Fina tapeter!:) Den vagnen som vi har är väldigt smidig:) Den heter Koelstra Latinique .Kram

Inlägget kommenterat 2011-10-07 klockan 09:05:49
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0