En bra början

2011-10-11

Härliga tisdag! Här har vi haft en riktigt bra början på veckan.

Igår, måndag hade vi besök av en gammal kompis till mig som jag inte har träffat så mycket dom senaste åren. Vi sprang på varandra på bussen här för någon vecka sen och kom fram till att vi bor nära varandra så hon och hennes dotter var här och lunchade med mig och Alva.

Efter lunchen gick vi mot centrum allihop och jag och Alva svängde in till öppna förskolan för sångstund. Det var bara vi och 3 andra bebisar så det var väldigt lugnt. Jag skulle målat Alvas gipsavtryck när vi var där men det glömde jag helt av när diskussionerna kom igång men det gjorde inget för det var riktigt trevligt.

Idag var jag uppe i lägenheten och kollade läget och säljaren packar för fullt så nu kändes det riktigt verkligt. Snart bor vi där! När vi lämnade lägenheten så var det dags för Alvas förmiddags lur så då fick mamman en fin idé att ta sig ut på en powerwalk i det fina vädret medans lillskrutt sov i vagnen. Och hej vad det gick! Musik i öronen när Alva somnat och så var det bara att ösa på. Vilken kick! Måste göras om :)

Och så var det dags för lunch. Alva fick palsternacka med morot vilket gick hem så det blir det imorgon med. Efter lunchen var det dags för föräldraträff nere på ÖF och jag är såååå glad över att jag fick hoppa in i en grupp. Vi var bara 3 mammor med bebisar men vilka trevliga mammor! En av dom hade jag träffat på sångstunden igår men den andra mamman var första gången jag träffade och vilka trevliga lättsamma människor. Det gillar vi!

Imorgon är det såklart onsdag igen och dags för babysim och det ser vi fram emot. Vi hoppas bara att Sara är frisk från sin förkylning så vi får sällskap av våra fina vänner.

Jag har egentligen mer att skriva men jag sparar lite till imorgon ;)

Ha en trevlig kväll och en mysig onsdag!

Kram!



Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Hoppas att ni får en fin dag idag trots att det inte blir nåt sim! Vi kör igen nästa vecka! Kram

Inlägget kommenterat 2011-10-12 klockan 09:29:43
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0