Pappa - dotter häng

2011-11-30

Här sitter en trött mamma och skriver just nu. Alva väckte mig vid 6.30 i morse och varken hon eller jag kunde somna om men låg och mös en stund efter att hon fått välling. För bara en månad sen så kunde ju Alva sova till 9 tiden på morgonen, men då var det ju också så att hon vaknade vi 3-5 tiden och år välling och sen somnade om, nu sover hon hela natten och det är ju väääldigt skönt måste jag säga. Det är väl för och nackdelar med allt och aldrig är man nöjd. Inte sant?

Idag åkte jag och Alva till Farsta för att inhandla lite saker, vi hoppade över simmet idag. Vi mötte också upp M, Alvas pappa, vi åt lunch och sen kunde jag handla och titta på det jag skulle titta på och det var väldigt skönt att inte bli stressad av en gnällig liten fröken så fort vagnen stannat. M gick runt med henne utanför butikerna medan jag var inne. Efter shoppingen åkte vi hem till mig och Alva och M följde med. Vi fikade och M och A umgicks så jag kunde fixa lite här hemma. Det gör fruktansvärt ont att behöva träffa M och jag skulle gärna slippa men för Alvas skull för deras relations skull så får jag helt enkelt stå ut med det även om jag mår sämre de dagar vi setts. Jag tycker iaf att det är bra att M kommer hem till oss och träffar Alva för nu behöver hon vänja sig vid vårt nya boende och att vara med sin pappa, hon och jag har ju mer eller mindre suttit ihop de senaste månaderna så det är skönt att kunna lämna ifrån lite också.


M badade Alva idag och Alva hittade en egen stil att sitta i baljan

Kommentarer
Postat av: Therese löf

Sötnosen och på fredag får jag pussa lite på henne och umgås med hennes fantastiska mamma. Är stolt över dig gumman och hur du resonerar kring ditt barn. Önskar att fler föräldrar kunde tänka som du puss

Inlägget kommenterat 2011-12-01 klockan 00:09:48
Postat av: Fia- mamma till Edison

Klokt och storsint av dig! Lyckos Alva som har en sån fin mamma!

Inlägget kommenterat 2011-12-01 klockan 11:09:25
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Det är bra att du arbetar för att deras relation ska vara så bra som möjligt! Men förstår att det måste vara tufft som fan! Kram

Inlägget kommenterat 2011-12-01 klockan 11:34:01
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag förstår att det gör ont, men då och då vill de väl träffas antar jag. Alva och M alltså. Vilken fantastisk mamma du är som tänker så mycket på din dotter!

Inlägget kommenterat 2011-12-01 klockan 12:51:17
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jag håller verkligen med alla ovan, du är så himla bra mamma! Kram från mamma:)

Inlägget kommenterat 2011-12-01 klockan 22:45:39
Postat av: pia

Du är så fantastisk mamma som gör allt för din dotter. Kram till er

Inlägget kommenterat 2011-12-02 klockan 20:49:55
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Du är fantastisk Johanna som orkar med att vara stark vid de tillfällen som du måste träffa M. Man får väl tänka att det är för Alvas skull och du gör ju allt du kan för att hon ska ha det bästa. Kram på er

Inlägget kommenterat 2011-12-05 klockan 18:53:02
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0