Ny vecka = nya möjligheter

2011-11-14

Måndag idag, det känns rätt skönt med måndag idag. Det innebär att det är en ny vecka som startar, en ny vecka med nya möjligheter och det som varit det har varit. Helgen har varit blandad, både bra och dålig men nästan mest dålig tror jag. Det började med att jag i fredags mötte upp en elektriker i lägenheten som skulle fixa lite. Efter frukosten när jag och Alva gått ner till öppna förskolan satt en lapp på dörren att det var stängt. När vi kom hem insåg jag efter 10 minuters pumpande av ett barnvagnsdäck att det var punka på vagnen. Åkte till Farsta för att köpa lappar för att laga däcket, hemma kom jag på att skruvmejseln jag behövde låg i min lägenhet. Jag fick ett brev om att Alvas försäkring är begränsad pga hennes eksem, tji fick jag för att jag var ärlig! Då blev det till att leta upp ett annat försäkringsbolag.

Lördag förmiddag spenderades med att leta cykelbutik som lagar barnvagnsdäck. Åkte in till stan lagom till lunch, gick förbi sergels torg och "alla krossade hjärtans dag" på väg till cykelbutiken, i butiken konstaterar hon att hon inte har ny slang i den storleken vi behöver så hon ska prova att laga slangen, hon hittar inte hålet utan sätter lappen där hon tror att det är hål. Jag köper en pump och betalar lagningen, där rök sista pengarna! Jag handlar fina saker på Åhléns till lägenheten för mitt presentkort jag fick när jag fyllde år och åker dit för att lämna av dom och ser att elektrikern satt upp strömbrytaren till badrummet i klädkammaren, suck! Lördag eftermiddagen och kvällen var bra och jag och mormorn tittade på en bra film.

Söndagen började med mysig frukost och efter luchen gick vi och tittade på ett radhus som är tillsalu (till mormorn) sen tog vi en promenad hem till min syster och fikade. Vid 20 tiden på kvällen gick jag in och la Alva för natten men hon ville inte alls sova så jag la henne i min säng och la mig bredvid, och somnade. Vaknade av att mormorn petade på mig men jag vände mig om och somnade om, vaknade vid 4.30 när Alva ville ha välling och kände mig ganska pigg men somnade om efter vällingen. Vaknade vid 8 idag och var riktigt utvilad! Tror jag behövde sova lite, så skönt det var!

Idag har varit en rätt tråkig men på något sätt skön dag. Vi var nere på öppna förskolan före lunch, gick hem för lunch och gick ner igen. Vi provade på 6-12 månaders gruppen på förmiddagen men den kändes inte rätt för oss. Alva blev ner trampad och krypt på och det var ett himla röj så vi håller oss i den lilla gruppen ett tag till. Vi hoppas att veckan bjuder på mycket gott men det tror jag, det närmar sig ju inflytt!



Kommentarer
Postat av: pia

Hoppas att denna vecka går i glädjens tecken. Det önskar jag dig. Kram

Inlägget kommenterat 2011-11-14 klockan 21:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0