En vecka med lugn

2011-11-07

God morgon! Här sitter mamman och äter frukost i lugn och ro utan stress medan bebisen fortfarande sover. Sömnen har inte varit så bra inatt men inte för att Alva har bökat eller så utan för att mamman har blivit irriterad på grannarna. När jag gick och la mig igår så kände jag en svag röklukt men den försvann ganska snabbt men vid 2 tiden vaknade jag av att det luktade ganska mycket rök och jag mådde lite illa. Om jag mådde illa av det tänk hur Alva måste må av det då! Hon bökade och sov inte riktigt så jag flyttade ut oss till soffan där det var fräschare luft men Alva vaknade såklart då så då fick hon välling och sen kunde vi lägga oss i sovrummet igen för då hade lukten vädrats ut. Jag hade lite svårt att somna eftersom jag hade små irriterade prickar som irrade runt i kroppen men till slut så lyckades jag.

I helgen har jag sålt av allt som skulle säljas och slängt det som skulle slängas, köpt dom sista tapeterna och det som behövs till renoveringen. Skönt! Nu kan jag slappna av för nu är det inte så mycket mer jag kan göra förrän målarna är klara. Den här veckan kan jag alltså koncentrera mig på lite annat och ha en lite lugnare vecka än förra veckan. Nu är det inte så långt kvar tills vi flyttar in och jag längtar!!

Idag ska jag och Alva gå förbi lägenheten och prata med målarna och visa vilka tapeter som ska vara var. Efter det så åker vi iväg för en dejt med fina underbara Angelica och hennes sötnos Olivia. Det var ett tag sen vi träffade dom nu så det ska bli kul att se hur mycket Olivia har vuxit. Jag ska försöka få med dom till våra trakter och till öppna förskolan här. Det var ett tag sen jag och Alva var där så det vore kul att gå dit.



Oliva och klumpen Alva när Olivia var 1 vecka gammal. Helt otroligt att Alva var mindre än Oliva när vi åkte hem från BB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0