Hur illa får man uppföra sig egentligen?!

2011-06-17

Idag blir det skön promenad med Sara och Charlie om vädret tillåter men än så länge så ser det ju bra ut. Sen köper vi med oss lunch och går hem till oss. Micke slutar tidigt idag och ansluter sig till oss då. Det är sista dagen idag för Micke på jobbet innan 6 veckors ledighet. Ska bli skönt att ha honom hemma.

Igår var jag och Alva i Skogås. På väg till tåget vid hissen ner till biljetthallen kom en tant med rullator och skrek och gapade att hon minsann skulle åka före oss ner. Nej sa jag och gick in i hissen men hon fortsatte skrika att hon skulle minsann åka först. Nej sa jag igen men påpekade att vi får nog plats båda 2 men usch det var jobbigt men hon gick ändå in i hissen och klagade då på att det spelade minsann ingen roll om man hade bruten rygg eller vad man nu hade för krämpor. Jaha sa jag så då räknas man inte när man har barn då? Jo då men vi har det tydligen mycket bättre än vad hon hade. Jag bad henne sluta skrika och sa att passar det inte så kan hon gå ut ur hissen. Hon fortsatte skrika en stund och gick sen ut ur hissen efter att ha viftat med handen framför mitt ansikte som att hon skulle slå mig, kom då kände jag då. Jävla utlänningar skrek hon när hon hade gått ut ur hissen, synd att jag är svensk då svarade jag. Hur illa får man uppföra sig egentligen?! Alva blev ju rädd när hon stog där och skrek, stackarn. Hade den här tanten snällt frågat om hon fick åka före mig för att hon har svårt att gå eller så, så hade hon ju självklart fått det men med den attityden kommer man tyvärr ingenvart hos mig iaf! 

Jag ska sälja min gamla lägenhet som jag har kvar och åkte därför till Skogås och träffade mäklaren. Efter det gick vi hem till mormor Anita och åt lunch. Senare kom även pappa Micke dit och vi åt middag där innan vi åkte hemåt.


                                       Alva i bilen på väg hem från mormor

Kommentarer
Postat av: Jasmin 21 år och mamma till Milo

himla kärring, bryt lårbenshalsen på na! :D ;)



jooo jag har ju inga "snygga" bilder att bjucka på så det fick bli en sekund färsk bild :D



du ska se mig nu efter natten.... 1000 ggr värre haha

Inlägget kommenterat 2011-06-17 klockan 10:02:26
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Den tanten har stora problem. Kram

Inlägget kommenterat 2011-06-17 klockan 10:16:02
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Men gud, jävla KÄRRINGJÄVEL! Fan vad irriterad jag blir. Man vill ju typ klappa till kärringjäveln med så jävla dålig attityd.

Jag träffade också en skitirriterande och ilsk kärring och man blir ju nästan illa berörd. Egentligen vill man bara ignorera dom men medan man står där och tjaffsar blir jag så arg och frustrerad.

Skaka av dig det!



Nu har jag lagt upp ett inlägg om nästa bloggträff! Du kommer väl? :)

Inlägget kommenterat 2011-06-17 klockan 22:08:43
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: angelica

haha du skojar!!!! jag hade fan blivit galen men skönt att du sa i från;;;; vissa är verkligen så där dom tror dom äger välden

Inlägget kommenterat 2011-06-21 klockan 16:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0