Mysiga promenader

2011-07-23

Igår var nästan hela ligan på tivoli förutom jag, Alva och min mamma. Vi tog en promenad till stan. Stan ligger ungefär 20 minuters promenad från hotellet så det är inte så långt, men så himla fina promenadvägar det finns här. Riktigt mysigt att gå ut och gå.



                                                        En av många mysiga promenadvägar


                    Små parker finns det också lite här och var och det är väldigt fin natur


                                                                   Pyttesmå kottar. Jättesöta!


                                                                             En gammal kyrka


Och gammla kyrkogården. Vi såg en gravsten som var från 1820 och den som låg där blev bara 7 år. Hemskt!


                               Här har vi Tammerforsen som går genom stan. Så vackert!


                           Vi mötte upp min mammas kompis Sirkka på stan också.


Sen åt vi lunch på Rossos uteservering vid forsen. Alva sov under hela lunchen vilket hon behövde så det passade bra.


       Jag tog en pizza med parmaskinka, ruccola och färska champinjoner till lunch. Gott!


Efter lunchen promenerade vi tillbaka till hotellet och det var inte lika skönt som när vi gick till stan. Det var ganska jobbigt efter en dag på stan i 30 grader, men jag klagar inte det är ju så underbart med sommar och värme.


På kvällen blev det middag på hotellet. Det kändes inte helt bra eftersom jag och Micke hade blivit ignorerade kvällen innan men tyvärr så måste man ju äta. Nu fick det bli en ceasar sallad, lite lättare middag efter en rejäl lunch.

Idag var vi på stan igen på förmiddagen och på eftermiddagen var vi hos min moster. 3 utav mina kusiner var också där med sina barn och det var kul att få träffa dom och att dom ville träffa Alva.

Nu är det dags att sova igen. Klockan är 23.26 och resten av ligan sover. Det blir lite snabba bloggningar men jag hoppas att ni tycker att det är ok. Jag vill iaf dela med mig av vår resa.

Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Nu har jag läst igenom alla dina semesterinlägg och det låter som att ni har det underbart! Fortsätt mys :)



Kram!

Inlägget kommenterat 2011-07-25 klockan 10:56:34
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0