Träning, lek och skratt

2011-07-31

Idag har jag och Alva varit ute med Sara och Charlie. Bebisarna sov gott i vagnarna medans mammorna powerwalkade motionsslingan på 3 km. Det blev ett riktigt träningspass med barnvagn och med alla dom uppförsbackarna som finns på det spåret, men det var riktigt skönt även om det var ganska varmt när vi gick.

När vi kom hem åt jag kycklingsallad medans Alva sov en stund.



Efter Alvas sovstund så var det dags för henne att träna lite, då menar jag magläge. Hon har blivit riktigt duktig på att lyfta huvudet nu sen vi fick tips på bvc att vi ska hålla hennes ben raka så att hon får arbeta mer med överkroppen, och oj vilken skillnad det blev! På bilden ligger hon själv och kämpar och det är ju roligare när man har nåt att titta på, duktiga tjejen!



Alva har börjat greppa saker riktigt bra nu och såklart så ska man ju smaka på allt också och se vad det smakar. Här blev elefanten offer för smaklökarna.



Efter Alvas brottningsmatch med elefanten så tog jag upp henne och busade lite, och vad kom då?!! Jo då kom FÖRSTA SKRATTET! Så underbart att höra! Jag trodde först inte att det var så utan att det bara var nåt tillfälligt men jag fortsatte och då kom det igen. Underbart!!


Kommentarer
Postat av: Junitjej ♥

Maten ser god ut. Vad söt Alva är!

Inlägget kommenterat 2011-07-31 klockan 19:13:06
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Anita

Härligt med skrattet!

Inlägget kommenterat 2011-07-31 klockan 21:23:29
Postat av: Kitty

Underbart med första skrattet :)

Inlägget kommenterat 2011-08-01 klockan 13:10:47
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Gud så underbart med första skrattet :D :D

Inlägget kommenterat 2011-08-01 klockan 22:04:02
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Ja det är härligt med skratten, man vill höra dem om och om igen. Ja det är härligt med färger på barn:) Kram

Inlägget kommenterat 2011-08-02 klockan 19:16:34
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0