Ersättning

2011-07-05

Igår fick vi ju börja med ersättning till Alva men först ska jag amma och sen ska hon få flaskan. Jag kan bara säga att jag minst sagt blev förvånad när lilla älsklingen drar i sig 100 ml av ersättningen efter att jag ammat! Stackarn kan ju inte fått i sig mycket när jag har ammat henne den sista tiden så det är ju inte konstigt att hon inte har gått upp i vikt :( Tror tyvärr inte att jag har så mycket mjölk kvar vilket känns väldigt tråkigt då jag verkligen vill amma och har kämpat så med det från dag 1. Problemet i början var att hon inte kom igång med sugandet och vi har kört med amningsnapp hela tiden för att hon ska ha ett bra grepp, mjölk fanns så det räckte och blev över så det känns nu faktiskt lite som ett misslyckande. Men jag vill bara att Alva ska må bra, då mår jag bra.

Fördelen med ersättning, för det finns det, är att Micke också kan ge Alva mat. Men det lustiga med vår lilla tjej är ju att hon hela tiden har varit så nöjd, men ni kan ju förställa er hur hon är nu med mätt mage, supernöjd! Lill skruttan ♥



Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Det är skönt att hon mår fint!

Inlägget kommenterat 2011-07-06 klockan 09:43:22
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Vi hade också jättemycket strul med amningen i början. Vilmer gick inte heller upp i vikt och var missnöjd. Så vi har kört på ersättning från han var 2 veckor, vid 4 veckor gick vi helt över till ersättning. Och som sagt, fördelen med det är ju att pappan också kan ge! Men det är trist när amningen inte fungerar... :(

Inlägget kommenterat 2011-07-08 klockan 00:01:48
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0