Dagskryss

2011-07-14

Klockan 05.00 började vår dag igår, då gick vi upp och gjorde oss iordning. Vi tog tåget 06.10 och påbörjade vår resa mot Åland. Båten gick 07.45 och vi startade resan med en god frukostbuffé med utsikt över skärgården. Efter frukosten fick bebisarna nya blöjor och frukost och sen begav jag och Sara oss till badet. Tanken var att vi skulle sitta och njuta och ha det trevligt i bubbelpoolen, men väl där så var det 2 kvinnor där med 3 barn, och barnen kunde ju inte sitta still, det skulle dykas och grejas hela tiden så till slut så tröttnade vi och gick in i bastun istället. Där var det iaf varmt och vi kunde sitta och prata och njuta en stund. Dessa stunder där vi bara får vara vi är ju inte så många längre så det gäller att ta vara på den tiden och njuta.

Efter badet och bastun letade vi upp våra män och gosbebisar och gick och åt tapas, både jag och Sara kände oss lite mojsiga i huvudet efter bastun (då båten också gungade) så det var gott och behövligt med lite mat. Sen var det dags att byta båt och killarnas tur att bada och basta.

Det blev ju självklart lite shopping i taxfree också och Alva fick ett par rosa Converse skor och jag och Micke köpte lite godis. Jag hade velat köpa ett par nya örhängen från Snö men det fanns inte den färgen som jag ville ha så det blev inget med det. 

Till middag blev det hamburgare med en hemmagjord aioli som var super god och till efterrätt skulle det ha blivit dessertbord, men det plockade dom undan innan vi ens var klara med huvudrätten och då hade vi ändå sagt till att vi ville ha det sen. Men icke, dom skulle stänga och åååå vad bitter jag blev över det för det såg verkligen fräscht ut med massa goda frukter, ost och kex, jordgubbs pannacotta och choklader och en massa annat gott. Nej det var en miss! 

Vi hade bokat en hytt på hemresan så att man kunde gå dit och ta det lugnt, byta blöjor och mata bebisar om det behövdes och det var himla skönt faktiskt. Vi satt i hytten en stund innan vi skulle gå av båten för det fanns inga bra ställen att sitta på där det var lite lugnare och det verkade bebisarna tycka om. Charlie pratade som bara den med mig i hytten och Alva sov så gott så det var verkligen värt det.

Idag är vi något sega och har bara varit hemma och tagit det lugnt. Vi hade iaf en toppendag igår och vi är jätteglada att vi har träffat så underbara människor som nu har blivit väldigt goda vänner ♥


Här kommer lite bilder från gårdagen



                                                                     Vid frukostbuffén



                                                         Charlie spanade in vår mat



                                                                     Min underbara man ♥



                                                                              Fina familjen



                                          Min nyfunna underbara vän Sara och lilla Charlie



                                                                  Micke ger Alva lite frukost



                         Dom här fina Conversen var jag bara tvungen att köpa till Alva



                                                                        Bärselemaffian



          Sara och jag njöt av en varsin alkoholfri drink när männen var och bastade



                                                              Med blinkande isbitar i



                                   Micke var med i en frågesport tävling som han vann



                                                                    Vår lilla sjömans flicka ♥



                                                                    Dags för middag



                                    Charlie hade det mysigt i vagnen under middagen



                                     Och så var vi hemma igen efter en toppen resa



Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Åh vad fina bilder du fick till! Får vi verkligen byta senare :)

Är så glad att jag träffat dig, finafina vän!



Sov gott, kram!

Inlägget kommenterat 2011-07-14 klockan 22:18:25
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0