Borta bra men hemma bäst!

2011-07-11

Nu är vi äntligen hemma! Vi har väl varit hemma i ungefär en timme nu och det är riktigt skönt att vara hemma. Vi har haft det jättebra i helgen men det är ju alltid skönt att komma hem.

I fredags var vi ju hos min syster och vi gick ner till stranden efter att vi hade ätit lunch på deras altan. När min syster kom hem från jobbet (hon jobbade och hennes sambo var hemma) så fikade vi och sen åkte vi hem till min mamma. Vi fick även med oss 2 av mina syskonbarn som ville sova hos mormor.

På lördagen åkte vi en sväng till Farsta på en liten shoppingtur. Jag vill köpa trosor till Alva men det verkar inte som att det går att få tag på här så det får jag kolla när vi är i Finland. Efter shoppingturen så åkte syskonbarnen hem och vi började fixa middag. Det blev grillad kyckling (som vi grillade), klyftpotatis och tzatsiki, så gott! På kvällen gottade vi oss även med brieost och kex. 

Igår, söndag tog vi en promenad hem till min syster och fikade. Hon hade gjort rabarberpaj och blåbärspaj som vi mumsade på. Väl hemma hos min mamma så skulle ju Micke kommit och hämtat oss men han var fortfarande så sliten efter svensexan som han var på så vi kunde inte åka hem utan blev kvar hos mormor en natt till.

Idag ska vi till bvc och väga Alva och jag hoppas verkligen att hon har gått upp nu när hon fått ersättning annars måste vi till läkaren och kolla om det är nåt annat som inte är bra med henne. Jag tror att hon har gått upp för hon känns tyngre och ser faktiskt lite knubbigare ut, men det tyckte jag ju sist vi skulle väga henne också så vi får se.

Här kommer lite bilder från helgen


                                                Alva med moster Maria ute på altanen



                                       Alva ligger och myser under parasoll på stranden



           Hos mormor finns det hiss så där kan man fortsätta sovstunden på balkongen



                                                       Grekisk mat hos grekfantasten



                                Jag och Alva delade bäddsoffa och Alva bredde ut sig :)

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Skruttis..:)

Inlägget kommenterat 2011-07-11 klockan 21:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0