Lilljulafton

2011-12-21

Trots förkylning och trötthet så har vi haft en mysig dag här hemma. Vi har haft lilljulafton med M och Alvas farfar med klapp utdelning (mest till Alva) god mat och fika och i det stora hela så har vi haft det väldigt trevligt. Det var första gången jag träffade farfarn efter min och Ms separation och det var riktigt jobbigt faktiskt. Jag saknar ju det livet jag och M hade tillsammans och mår oerhört dåligt av allt det här och när hans pappa kramade om mig så brast det, då kom tårarna. Men men jag börjar bli van vid att gråta nu, det händer ju typ minst en gång om dagen så... Nog om det!

Jag gav ju upp kampen med jugranen häromdagen och tog fram en bordsgran istället men jag tycker faktiskt att Alva ska få hänga sin julgranskula i en riktig (plast) gran och att hennes första jul ska bli en riktig jul med allt som hör till.




Den här gången vann jag kampen!


Se, jag sa ju att granen barrade!


När M och farfarn kom så fikade vi snöbollar, pepparkakor och saffrans cupcakes (om man nu kan kalla dom det)


Alva älskade såklart snörena på paketen, hon var alldeles till sig (lägg märke till att hon har kilat fast ett paket under hakan) haha


Farfar mys

Kommentarer
Postat av: Cicci

Underbara lilla Alva, riktigt härlig julklapps-haklapp :-) Du är starkt Jojo, envis, en kämpe och en toppen tjej ❤ Det är helt okej att gråta och tänk inget annat! Kram och ta hand om dig/er!

Inlägget kommenterat 2011-12-21 klockan 23:59:40
URL: http://Cicciw.wordpress.com
Postat av: Kitty

Mysigt det ser ut :) Hennes fina kula lyser upp hela granen :) Har köpt en lika fast blå till Rocky. Den ska sättas i granen på julafton tänkte jag.

Inlägget kommenterat 2011-12-22 klockan 03:51:39
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh men fy, krya på dig ! och hoppas att inte Alva åker på något nu lagom till jul !



vad mysigt ni såg ut att ha det, äälskar ju julgranskulan :) åh ! Säger som Cicci här ovanför, det är okej att vara ledsen och jag förstår att det blir extra tufft nu när det är jul alldeles runt hörnet ! kram till er från oss

Inlägget kommenterat 2011-12-22 klockan 09:57:57
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Så mysigt! Och granen blev ju jättebra, klart man ska ha en riktig (plast, det har vi med! haha) gran på julafton :)



Kram

Inlägget kommenterat 2011-12-22 klockan 10:54:27
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Men visst?! Blir så arg faktiskt! Det var någon jävla gubbe som predikerade om att "mina barn har minsann typ aldrig fått alvedon eller något annat och de mår såå bra", men det skiter jag i faktiskt.



Ringt vårdguiden igår och de sa att "feber i 6 dagar är INTE okej, gå till vårdcentralen imorgon".



Ringer nog närakuten ikväll så jag får komma till en annan läkare och får henne undersökt igen. Även fast de säkert inte heller kommer hitta något fel känns det bättre och de kanske kan göra något. Kanske ge henne penicillin. I alla fall någonting rejält att ge i handen och säger att "Det här kommer göra henne bättre!". Det skulle kännas så bra!

Inlägget kommenterat 2011-12-22 klockan 11:05:48
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Tycker det är otroligt starkt av dig att ändå för Alvas skulle fixa en extrajul med hennes pappa och den sidans släkt, och faktiskt... man får gråta när man har en sådan här jobbig tid som du haft det och har det fortfarande! Vill bara att du ska veta att jag tycker att du är jättestark som ändå håller ihop allt för Alvas skull! Jag hoppas att resten av julen blir bra också! :) God Jul på dig och Alva från mig och Ida!:)

Inlägget kommenterat 2011-12-22 klockan 12:58:23
URL: http://lillpyret.webblogg.se/?tmp=22111447

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0