Natträning

2011-12-20

Det är en trött mamma som skriver idag igen. Nu är det alltså 3:e natten som gått med oroligt sovande barn. Igår på bvc när vi pratade om sömn så sa sköterskan (A-C) att det kan vara så att Alva drömmer och gnyr och att hon alla gånger kanske inte är riktigt vaken. Det lät som ett skämt tyckte jag, klart att Alva har varit vaken när hon har bökat på natten. A-C sa också att man ibland kan vara för snabb med att plocka upp barnet ur sängen att det kanske räcker med att ge nappen, bädda om och buffa lite, så det provade jag inatt (förutom buffandet för det gillar inte riktigt Alva) sisådär en 7263 gånger tills jag gav upp och la henne bredvid mig istället. Jag kände inte riktigt för att hoppa upp och ner ur sängen hela natten för så var det verkligen, natträning kan man kanske kalla det. Så fort jag hade lagt mig och somnat så var det dags igen och jag tror jag höll på till 4 tiden tills jag tog upp Alva till mig. Sen låg hon såklart och bökade i min säng men då kunde jag iaf ligga kvar. Vid 6 tiden fick hon välling och somnade sen om och sov riktigt gott, klart hon gjorde det då för då var ju jag vaken. Typiskt! Funderar på att gå och lägga mig redan nu för jag är sååå trött och jag börjar känna mig lite små förkyld, vilket jag hoppas att jag inte blir nu så nära jul men vila känns ju som en bra idé då.


Leka med fötterna är alltid kul, oavsett tidpunkt

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nemen gud vilken underbar bild! Haha sött!!

Inlägget kommenterat 2011-12-20 klockan 20:46:32
URL: http://sandraerkeus.blogg.se/
Postat av: Fia- mamma till Edison

Jag känner igen det där.. alltför väl. Tycker Edison har sovit oroligt länge nu! Men han sover oftast lite bättre bredvid mig i alla fall! Gör inte Alva det alltså?

Inlägget kommenterat 2011-12-20 klockan 20:52:10
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Vincent gillar fortfarande sina fötter med:) Kram

Inlägget kommenterat 2011-12-20 klockan 20:53:24
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Vet precis hur det är vännen. Googla på separationsfasen så kan du få en del tips. Annars är tyvärr det enda som funkar att sova på dagen när bebis sover, gör inte som jag och låt det gå för långt.

Kram!

Inlägget kommenterat 2011-12-20 klockan 21:56:10
URL: http://sarasland.com
Postat av: pia

Det låter jobbigt. Hoppas du/ni får sova inatt. Hoppas oxå att du håller dig frisk nu när julen står i antågande. Kram Pia o Åke

Inlägget kommenterat 2011-12-20 klockan 23:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0