Hur man smälter ett mammahjärta

2011-12-14

Idag har jag och Alva varit inne i storstaden med våra fina vänner Sara och Charlie. Det var nu ett tag sen som vi hängde med dom eftersom varken vi eller dom kunnat eller inte haft lust till att gå på simmet på ett tag. Idag körde vi julklapps shopping i stan och fika. Det var väldigt mysigt att få hänga med dom igen och Alva och Charlie verkade nöjda med att ses igen, det var jag och Sara också. På måndag får vi träffa dom igen för då bjuder jag och Alva hem dom på jullunch. Myyyys!

Vi tog en sväng på Åhléns city innan vi åkte hem för Charlie skulle få sitt mellis innan hemresan och i väntan på ledig barnstol fick kidsen leka en stund på golvet. Alva har ju precis börjat kunna sitta lite själv men har behövt lite balans puffar lite då och då men när dom satt där och lekte så fint så behövde jag inte puffa en enda gång på säkert 10 min. Duktiga tjejen! Hemma satt hon med amningskudden medans mamman åt middag och det gick hur bra som helst.

Hemma efter Alvas bad och innan vällingen var klar så låg hon på min säng och babblade lite och då fick jag höra nåt som jag inte har hört förut, "mamamamama" hörde jag. Åååååh mitt mammahjärta smälte! Hon vet verkligen hur man smälter ett mammahjärta min lilla snutta! Det är verkligen såå stort när dom kommer på nåt nytt och det är så himla underbart! Just det här är nog så speciellt just för att det närmar sig riktiga ord, det låter ju som nåt. Häftigt!


Min duktiga tjej!

Kommentarer
Postat av: Therese Löf

Åhhh så underbart! Nu blev man lite avvis på dig ;)

Inlägget kommenterat 2011-12-14 klockan 21:11:21
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Vad mysigt med jullunch! Tävla gärna om presentkort på min blogg. Kram

Inlägget kommenterat 2011-12-15 klockan 10:32:38
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh det där är så underbart :) hjärtat smälter verkligen med en gång !!



Alva säger "mmmaaammm" när hon blir arg ! vet inte hur jag ska tolka det riktigt ;) hahaha

Inlägget kommenterat 2011-12-15 klockan 18:26:48
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0