Gravid och uttråkad

2011-12-06

God morgon! Jag och Alva hade en kanon dag igår med sång på öppna, promenad med Angelica och Olivia vid sjön och en massa mys hemma. Jag fotade lite igår vid sjön och jag tänkte slänga upp lite bilder men det får bli lite senare för nu hinner jag inte.

Här är det nämnligen snart dags för frukost, Alva ska bara vakna först :P Sen ska vi iväg och in till den stora staden. Vi ska träffa andra mammor och bebisar och det ser vi fram emot. Det jag mest ser fram emot med det här är att jag ska få träffa en annan ensamstående mamma. Det känns skönt att få träffa någon som förstår hur man känner, visst mina vänner säger att dom förstår men tyvärr det gör ni inte, inte om ni själva inte är i samma situation. Så är det ju och så är det med allt, man kan föreställa sig men man har ingen aning om man själv inte är där. Ja nog om det nu, det ska iaf bli jättekul.

Det är en kul historia bakom vår träff och hur vi fått kontakt med varandra. Det var nämnligen så att när jag var gravid och uttråkad, sjukskriven och knappt kunde gå ut så hängde jag mest hela dagarna på Facebook och kom då på att jag skulle skapa en grupp, vilket jag gjorde. Den fick heta "vi som väntar barn 2011" Jag la kanske till 10 vänner i gruppen och nu har vi blivit hela 36 stycken vilket jag tycker är oerhört kul! Vi kunde klaga på det som var jobbigt med att vara gravid och vi kunde också prata om det som vi såg fram emot, längtade efter och självklart allt som var bra. Nu skriver vi om våra små coh ska äntligen träffas! Spännande! Update om dagen kommer ikväll. Ha en bra dag!



Min bulle :) Det är nog första bilden på min gravida mage som jag lägger ut på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Förstår hur du menar, det är lite som när folk skriver "stackars dig som har så jobbiga nätter" och sen skriver eller bloggar om hur fantastiska deras egna barn sover. Får en bara att må sämre för att man vet att dom inte har en aning om hur det är att inte få sova på flera månader. Förstår inte alls hur du har det, däremot förstår jag att du mår dåligt och det räcker att säga tycker jag.

Hoppas ni får en fin dag. Kram

Inlägget kommenterat 2011-12-06 klockan 09:55:03
URL: http://sarasland.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vilken underbar mage du hade! Hoppas ni får en underbar dag!

Inlägget kommenterat 2011-12-06 klockan 11:14:19
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Kitty

Såg att du skulle köpa en fin julgranskula " Min första jul" Vart kan man köpa den? Skulle vilja köpa en jag med till min lilla Rocky <3

Inlägget kommenterat 2011-12-06 klockan 11:39:25
URL: http://elinhellokitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0