Hur snabbt kan det gå egentligen?!

2011-08-22

Jag och Alva har bara varit hemma och hängt idag och jag har småfixat med lite tvätt och lite förberedelser för imorgon. Vi ska träffa prästen imorgon och prata om Alvas dop som är på lördag.

Vi har verkligen umgåtts och jag har busat mycket med Alva idag och upptäckt att hon tycker att det är hysteriskt roligt om man viskar henne i örat. Så himla enkelt, så himla kul! 

Jag har undrat ett tag över det att Alva har fingrarna i munnen hela tiden och dreglar som en vattenkran och tänkt att kanske, kanske kan det vara nåt på gång där inne men så har jag tyckt att det är alldeles för tidigt för sånt och typ förträngt det. Ända tills idag! Jag ser och känner nåt i munnen på henne!

Som tur är så ska vi till bvc imorgon på öppna mottagningen för vägning och mätning så då ska jag passa på att fråga om det verkligen är en tand på väg. I så fall är hon ju väldigt tidig med allt känns det som, hon är ju inte ens 4 månader än. I den här takten så går hon väl om 2 månader :S

Fortsättning följer imorgon!



Lillskruttan endast 2 dagar gammal


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

SÅ SÖT! Ja, det vore ju väldigt tidigt med en tand redan! Men så kan det ju vara, vissa barn föds ju med tänder. Men det kan inte vara kul för lillAlvan, då har hon säkert lite ont i munnen :( Pluttis!



Visst får du kopiera den. Själv har jag kopierat den från Sandra (www.sandraolevis.blogg.se) och sen lagt till lite, så kopiera du :)

Inlägget kommenterat 2011-08-22 klockan 20:13:11
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Skönt att ni haft en bra dag! Spännande med tand :D Kanske därför hon knölat lite ibland. Lycka till på BVC i morgon!

Kram från oss

Inlägget kommenterat 2011-08-22 klockan 21:27:32
URL: http://sarasland.com
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Ja, det var en väldigt härlig helg. Jag har tänkt gå på sångstunden på öf i morgon, den börjar ju 14. Tänkte gå dit vid 13:30. Efter det promenerar jag gärna om det inte spöregnar.

Kram!

Inlägget kommenterat 2011-08-22 klockan 21:59:57
URL: http://sarasland.com
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Aha, trodde att ni skulle träffa prästen på förmiddagen. Blir kanske svårt att få ihop det i morgon då, vill helst inte promenera precis innan öf, och går vi på morgonen blir det ju tajt för dig med bvc. Om du hinner med sångstunden så kanske vi kan ta en kaffe i centrum innan? Hör av dig! Kram

Inlägget kommenterat 2011-08-22 klockan 22:23:05
URL: http://sarasland.com
Postat av: Johanna - Mamma till Charlie - NY BLOGG! (fd myshoebox.se)

Charlie har haft fingrarna i munnen i fyra månader och ännu händer inget! Hoppas det kommer upp nåt snart :)

Inlägget kommenterat 2011-08-23 klockan 21:59:49
URL: http://johannabolmgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0