Sjukt jobbigt

2012-03-10

Sitter just nu i soffan och tårarna rinner ner för mina kinder. Det är så sjukt jobbigt att se min lilla tjej må så dåligt och man blir ju såklart orolig. Men det som kanske mest får tårarna att falla är att jag är ensam i det hela. Det är jag som får bli nerspydd varje gång, det är jag som får torka spyor, det är jag som måste se om det behövs läkarvård, det är jag som måste se till att hon äter, dricker och kissar som hon ska, allt hänger på mig och det är det största ansvaret en människa kan ha, ansvaret att se till och vårda ett annat liv. Det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt, mest psykiskt därav tårarna.

Något jag kan skatta mig lycklig över i sånna här situationer är att jag har en sån underbar mamma som ställer upp för mig och Alva. Hon har tagit hand om mig och min syster helt själv och häromdagen sa hon till mig, min egen mamma, att hon nog inte hade orkat med det som jag går igenom och kämpar med. Det för mig är väldigt stort! Mäktiga ord! Jag ser inte mig själv som stark snarare tvärtom för det folk inte ser det är hur jag egentligen mår, de ser inte mina känslor, mina tårar, min sorg.


Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Du ÄR stark! Och du är den bästa mamman till Alva, hon är så glad som har dig.



Peppkramar till dig.

Inlägget kommenterat 2012-03-10 klockan 19:36:17
URL: http://sarasland.com
Postat av: Lovisa - Mamma till Julius

Massa kramar till dig! <3 Och självklart till Alva också!

Inlägget kommenterat 2012-03-10 klockan 19:50:32
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Vet hur det är med den där jävla magsjukan.Blev dränkt i spya 2-3 gånger och sedan blev Mikael med sjuk. Det var jävligt tufft! Man kan vara stark även om man gråter och har det tufft. Jag har läst genom raderna förut och förstått att det är tufft och att du är ledsen. Det kommer bättre tider och då är du tacksam över allt du lärt dig av dessa svåra erfarenheter. Kram!

Inlägget kommenterat 2012-03-10 klockan 20:10:05
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag vet precis vad du menar.. Man står där själv med allt, dygnet runt. Spyor, förkylningar, krupp, trots, ja allt.. Det är verkligen inte lätt när det kommer till att barnen är sjuka. Men det är helt otroligt hur man på något mirakulöst sätt ändå finner styrka och tar sig igenom det, man är så mycket starkare än vad man tror. Och det är du också, det visar sig när man verkligen behöver den där extra kicken :)



Och självklart så måste man få gråta, vara arg, besviken, förbannad, deppad, och ja.. A L L T! Jag tror det är viktigt att tillåta sig själv att känna allt det där, för att sen kunna resa sig igen - torka ögonen och le och se allt som är bra, få ett nytt perspektiv på saker och ting :)



Många många styrkekramar!

Inlägget kommenterat 2012-03-10 klockan 20:37:30
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Mormor till Alva

Tack för dina fina ord! Jag är glad att jag kan hjälpa till och Alva sitter ju gärna hos mig även om hon är sjuk så får du lite avlastning. Man kan ju undra vad delad vårdnad innebär...

Inlägget kommenterat 2012-03-10 klockan 22:48:25
Postat av: Fia-mamma till Edison

Krya på dig lilla Alva och styrkekramar till fina mamman!

Inlägget kommenterat 2012-03-10 klockan 22:51:45
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Mimmie - mamma till Léonel

Du är bäst! <3

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 00:18:07
URL: http://baramimmies.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Du är grym som kämpar på Johanna!



Kram!

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 11:55:40
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Sandra

Efter en vecka själv sjuk, med en pigg och glad Levis, är jag ditt största fan. Du är grym!



Och man får tycka att det är jobbigt ibland. Man får tycka att det är förjävligt jävligt ofta. Men man får se till att njuta när det är fint också.



Men som sagt, grym!

Kram

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 20:00:30
URL: http://litenopyret.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Du är grym ♥

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 20:08:36
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Låten var verkligen bra, jag fastnade också för den på en gång.. Och jag tror den kan ta sig långt i Eurovision också faktiskt. Det är en låt som fastnar på hjärnan, hon har ett utseende som tilltalar hela världen, och så är hon ju förbannat bra på scen också :)

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 20:20:03
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: felicia

åh jag sänder styrke kramar till dig johanna!! vet att det är tufft med bebis och jag har ändå en som jag kan lasta av när det blir tufft! och du är själv och klarar av detta! Grymt!! du ska ha stor elage till dig själv!



det kanske inte är så lätt att tänka så när det känns förjävligt och jobbigt och ensamt! Tur att du har din mamma som ställer upp! kram kram

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 20:39:57
Postat av: ettheltnyttliv - ung mamma till maja ♥

men fy =/ en stor krya-på-kram!!

Inlägget kommenterat 2012-03-11 klockan 20:43:03
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0