Öppna, jackan och foton

2012-03-08

Idag började vi dagen med ett besök nere på öppna förskolan där det var fullt hus. Det var massa föräldrar och barn och både jag och Alva hade det väldigt trevligt. Sen Alva började ta sig framåt och blev mer rörlig så har hon också börjat våga lite mer och kan skrika till (glatt) ibland och blir inte alls ledsen om något barn kommer nära henne. Idag tog hon t.om tillbaka en leksak som en annan liten tjej tog från Alva. Skönt att hon tar för sig!

Efter lunch på öppna så mötte vi upp mormorn och åkte till Farsta där vi även mötte upp Angelica och Olivia. Det blev lunch och lite shopping (mest shopping för mormorn) och jag köpte jackan som jag hade sett till Alva. Den är i storlek 80 och är lite stor men tanken är att hon förhoppningsvis ska kunna ha den i sommar också och kanske till hösten. Det beror ju på hur mycket hon växer. 

När vi kom hem från Farsta så låg det ett litet paket innanför dörren med bilder som jag har beställt. Dels från namngivningen och sen en del på Alva som liten nyfödd knodd, kände att det var dags nu. Så nu ska jag sätta mig och klistra in lite bilder och skriva lite i hennes babybok. Bilder från namngivningen kommer upp här vilken dag som helst, ska bara gå igenom dom och redigera först :)



Setet längst fram blev det till Alva, vindtätt och vattentätt, perfekt! Bild tagen från intersport.se

Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Superfint! Alva är ju lång så vi hoppas hon hunnit vuxa i det till sommaren :)

Inlägget kommenterat 2012-03-08 klockan 21:19:27
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Mimmie - mamma till Léonel

Ååååh vad fint! <3

Inlägget kommenterat 2012-03-08 klockan 22:33:46
URL: http://baramimmies.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Kul med bilder! Mååååste ta tag i framkallning här också, snart ett år utan en enda bild framkallad :O

Trevlig helg på er! Kram

Inlägget kommenterat 2012-03-09 klockan 23:04:58
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0