Jag vet vem du är

2012-03-26

Jag blir så ledsen över sånt här och vill man få mig att låsa bloggen eller att lägga ner den helt så skriver man dumma orimliga saker och står inte för det man har skrivit. Jag struntar i vad som står men att skriva något utan att veta nåt om oss och hur vi lever, hur Alva är som person m.m och sen inte stå för det och kunna skriva sitt namn eller mailadress det tycker jag svagt.

Ett barns utveckling är något som är det mest fantastiska en annan människa kan få vara med om och för 11 månader sen så kom mitt barn till världen och kunde i princip ingenting, visste ingenting om världen hon hamnat i och alla dessa intryck kan inte vara lätta att ta in. Att en helt ny människa har skapats och har på 11 månader lärt sig prata, ta sig framåt och sååå grymt mycket mer är för mig helt fantastiskt!

Att du då som inte har några egna barn, någon utbildning gällande barns utveckling, någon större erfarenhet av barn och som inte ens vet hur man kollar upp fakta sitter och skriver om mitt barn som på 11 månader har lärt sig så mycket det är ledsamt! Jag vet vem du är och jag har svårt för många av dina åsikter och du säger jävligt mycket när du egentligen borde hålla käften och det har jag också sagt till dig. Men att du låtsas som ingenting stör mig.

"Vänskapen" som vi hade är iaf över nu. Människor som inte står för vad dom tycker och som inte vänder sig till mig direkt och frågar saker har ingenting med mig att göra. Speciellt inte sånna fega männsikor som t.om skriver på bloggen... Jag tycker synd om dig!

Kommentarer
Postat av: Jeanette - Idas mamma

Jag förstår hur sårad du måste känn dig, eller, nej, jag förstår inte men jag har själv blivit djupt djupt sårad av den personen som stod mig närmast så på ett sätt förstår jag, hoppa den här personen skäms och mår riktigt jäkla dåligt över det han/hon gjort, bra att du säger ifrån eller vad man ska kalla det för, låt inte sådana personer påverka dig, dom är ynkliga, patetiska och kan mår dåligt själva, personer som mår dåligt vill få andra att må dåligt för att dom ska må bättre, tragiskt men sant, så försök, hur svårt det än är, försök att ignorera:)



Kram!

Inlägget kommenterat 2012-03-26 klockan 22:50:00
URL: http://lillpyret.webblogg.se/
Postat av: Lovisa - Mamma till Julius

Bra där Jojo! Men lägg inte mer energi på den människan, lägg den energin på din fina Alva o på dom som verkligen bryr sig om er två! Kram <3

Inlägget kommenterat 2012-03-26 klockan 22:51:36
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Åh fy, jag är så ledsen för din skull.. Jag var med om precis samma sak när Jonah var liten. Jag fick elaka kommentarer från någon anonym gällande Jonah, och när jag jämförde den anonymas ipnummer med vanliga kommentarer som jag fått så såg jag att det var samma ipnummer som men av mina då bästa vänner.. Det tog så hårt och jag blev så ledsen och arg :/



Åter igen, jag är så ledsen för din skull.. och jag vet precis hur du känner dig nu. Skickar många många styrkekramar och strör lite lyckoglitter runtom dig :)

Inlägget kommenterat 2012-03-26 klockan 22:51:54
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Ja det är så tragiskt att personen inte ens har mage att be om ursäkt och komma med en förklaring (trots att det inte förändrar något men). Det gjorde inte min dv vän heller, ingen ursäkt eller nånting.. Hon gjorde bara allt värre när jag ifrågasatte henne, då började hon prata skit om mig. Tur att alla runtom i stan visste hur hon var..

Inlägget kommenterat 2012-03-26 klockan 23:11:38
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Emma Josefine

Usch, jag skäms för att människor kan bete sig såhär ibland.. och att man inte ens kan stå upp för sin åsikt utan ska kommentera anonymt är ju så nedrans fegt !! Säger som Lovisa, låt inte den här personen komma åt dig på djupet utan skaka av dig den här kommentaren.. Alva är ju fantastisk precis som hon är och alla barn ÄR olika samt utvecklas i samma takt, det finns inget rätt eller fel !!!

Inlägget kommenterat 2012-03-27 klockan 09:55:10
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Sophia - mamma till Melvin

Så tragiskt att ens yttra sig om ett 11 månader gammalt barn.



Inlägget kommenterat 2012-03-27 klockan 12:50:33
URL: http://www.sophiasdagbok.se
Postat av: Angelica din älskling

Du är värdens bästa mamma utan dig och dina råd hade jag inte klarat mig! Du är min egna BVC sköterska :) och Alva är underbar liten sötnöt:) och huuuur duktig som helst :)

Inlägget kommenterat 2012-03-27 klockan 22:41:11
Postat av: Mormor till Alva

Snacka om energislukerska, inte bara för dig utan även för dina vänner! Och så onödigt, du har så det räcker utan såna dumma kommentarer - och så är du en fantastisk mamma!

Inlägget kommenterat 2012-03-27 klockan 22:50:04
Postat av: Mormor till Alva

Vilken energislukerska! Inte bara för dig utan även för dina vänner. Det kanske handlar om avundsjuka, säger jag som inte vet vem det är. Bry dig inte om dumma människor, sådana finns det gott om här i världen. Du är i alla fall en fantastik mamma!

Inlägget kommenterat 2012-03-27 klockan 22:56:31
Postat av: Tina - Minnas mamma

Bra Johanna. Tack och Hej är det till sånna idioter! Du har många andra vänner som verkligen bryr sig, du behöver verkligen inte de som snackar skit!

Inlägget kommenterat 2012-03-29 klockan 21:13:14
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: pia

Fy så uselt av denna person. Kan inte ha mycket att glädjas över eftersom det går bra att klanka på andra. Jag tycker att du har gjort ett kanonjobb med Alva. Hon är precis som hon ska vara. Du behöver ej bry dig om den "elaka" personen. Din energi som du med glädje lägger på Alva kan aldrig vara fel. Du är en underbar mamma. Glöm aldrig det. Stor kram till dig o din underbara dotter

Inlägget kommenterat 2012-03-29 klockan 22:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0