En härlig vårdag

2012-03-15

Vilken dag vi har haft idag! Och då menar jag faktiskt positivt. Alva mår mycket bättre nu och det känns som att vi är på rätt väg. Alva blev ju sjuk i fredags och i tisdags var vi först på Vårdcentralen där vi inte fick så mycket svar och till kvällen blev det akuten med lillfisan. Där konstaterade man att hon iaf inte hade någon infektion och inte heller vätskebrist och det kändes skönt.

Idag började dagen klockan 7 av att jag vaknade med världens finaste små fötter i ansiktet. Vid 7.30 kom Alvas pappa och mamman fick ta en lååång dusch, efterlängtat kan jag säga! Efter frukosten gick vi alla 3 ut på en liten prommis och lite bus i parken. När vi kom hem blev det lunch och pappan hjälpte till med att sänka Alvas säng. Alva har försökt ställa sig upp ett antal gånger dom senaste 2 dagarna så det kändes som att det var dags nu.

Efter lunchen åkte pappan till jobbet, Alva sov middag och jag fick ett samtal av min systers granne, fina Åsa som ringde och berättade om hennes dotter som är mjölkproteinallergisk. Hon berättade också att hon hade ringt till barnmottagningen, som vi också ska till, och fått en tid bara 2 dagar senare. Fick numret till mottagningen av henne och ringde, och imorgon har vi tid! Och vilken trevlig person jag pratade med, jag fick rysningar av att höra nånting bra!

Alva har varit mycket gladare och nöjdare idag och vi har busat massor och det är så härligt att ha min glada tjej tillbaka! När det var läggdags så åt hon 180 ml av den mjölkfria vällingen och hon har i övrigt ätit bra idag också så det känns riktigt bra! När Alva somnat beställde sig mamman en iPhone 4s som ska komma inom 2 veckor, längtar! Nu är det snart Revenge på tv och jag känner mig glad och full av energi, härligt!









Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Myys! Åh vad jag hoppas att det går bra i morgon <3

Kram på er!

Inlägget kommenterat 2012-03-15 klockan 21:55:50
URL: http://sarasland.com
Postat av: Lovisa - Mamma till Julius

Åhh va skönt att hon mår så mycket bättre! Kram <3

Inlägget kommenterat 2012-03-15 klockan 21:57:12
Postat av: pia

Så härligt att se gullungen glad igen med fin färg i ansiktet.Stor kram till er. Pia o Åke

Inlägget kommenterat 2012-03-16 klockan 12:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0