Mormor - Alva dag = effektiv mamma

2011-08-18

Oj oj vilken härlig och effektiv dag det har varit idag!

Jag och Alva började dagen med att möta upp Sara och Charlie i centrum för en 6,5 kilometers promenad, härligt var det! Efter promenaden mötte vi upp Alvas mormor och gick till pizzerian för lunch, sallad blev det för oss allihop :)

Efter lunchen gick jag, Alva och mormorn hem till oss och mormorn umgicks med Alva hela dagen medan jag rensade bland Alvas kläder och i klädkammaren. Nu ser man vad Alva har för kläder och dom är sorterade i storlek så att man lätt hittar det hon kan ha just nu. Snälla mormorn hade med sig 2 papplådor som jag packade ner det mesta i och som fick plats på en hylla i klädkammaren efter rensningen. Jag tycker att det är så härligt med effektiva dagar och när man ser att det faktiskt blir ordning också!

Imorgon ska vi åka in till stora staden för att träffa Elin, en kompis till mig som jag har lärt känna genom jobbet, och då följer även Sara och Charlie med, tror vi typ sitter ihop lite :P Vi ska kolla på lite grejer till Alvas dop, höstnytt till bebisarna och så blir det nog nån liten fika eller lunch någonstans :) Känns som att morgondagen kommer att bli kanon den med!


Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Haha, ja, det kommer nog krävas ett kirurgiskt ingrepp för att få isär oss efter de här 4 månaderna :p

Sötnos! Sitter gärna ihop med dig! :D

Ses i morgon. Kram!

Inlägget kommenterat 2011-08-18 klockan 22:38:33
URL: http://sarasland.com
Postat av: Anita - mormor till Alva

Det var ju så himla mysigt!

Inlägget kommenterat 2011-08-18 klockan 22:57:21
URL: http://johannakraus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0