Vaccinationen

2011-07-29

Jag måste säga att jag är imponerad över hur tålig vår lilla tjej är! Första sprutan gjorde lite ont och hon gnällde en stund men andra sprutan märkte man att den gjorde riktigt ont för oj vad ledsen hon blev. Men det gick ganska snabbt över det med och mamma och pappa kunde äta lunch i centrum innan vi gick hemåt. Hemma har hon sovit ganska mycket men är lika glad som vanligt och har inte fått någon feber, vilket är jätteskönt! Jag som var så orolig...

                                                                           Första sprutan



                                                                            Och andra





Vi kollade även vikt och längd och nu väger hon 5262 gram och är 61,5 cm lång. Viktkurvan ser jättebra ut igen men på längdkurvan har hon stuckit iväg lite men hon har nog fått sin farmors gener som var lång och smal och det ska man ju inte klaga över :)

Imorgon får vi se hur Alva mår och så styr vi upp dagen utefter det. Jag hoppas att hon mår bra för då blir det iaf en promenad för henne och mig.

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Skönt att det gick bra! Hoppas att ni får sova gott i natt, Charlie sov nästan 8h i sträck två nätter efter sprutan. Sån lyx!

Kram

Inlägget kommenterat 2011-07-29 klockan 22:21:21
URL: http://sarasland.com
Postat av: Fia- mamma till Edison

Hoppas lillan får må bra! Edison hade ont efter de sprutorna :(



Sv: Hihi ja man får ta till det som funkar när de inte gillar att träna magläge! :) Sitter och kör ett litet tåg som låter som besatt också, varvar det och babblarna :P

Inlägget kommenterat 2011-07-30 klockan 10:18:49
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det verkade ju gå jättebra! Hoppas hon klarar sig undan feber!

Inlägget kommenterat 2011-07-30 klockan 13:58:57
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0