Mjölkersättning

2012-05-13

Nu är vi inne på tredje dagen här med mjölkersättning för Alva och det går bra. Jag gör alltså välling på mjölkfri modersmjölksersättning. Tidigare har jag gjort på havremjölk men fick mig en liten tankeställare när vi planerade Greklands resan. Ska jag ta med mig 18 liter havremjölk?! Nej det går ju inte, så en kväll satt jag och letade igenom internet och googlade om och om igen tills jag hittade ett recept med ersättning som blandas med grötpulver, samma grötpulver som jag använt till havremjölken och det kändes som att det kunde fungera för då blir det ju lite samma sak. Sen blir det mycket billigare med ersättning istället för havremjölk. Som det är nu så får Alva 120 ml ersättning, 90 ml havremjölk och ett par skopor grötpulver och innan vi åker ska havremjölken vara helt borta och det känns som att det kommer att fungera fint :-)



Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Vad skönt att du hittat något som fungerar för lilla Alva :)

Inlägget kommenterat 2012-05-13 klockan 11:34:04
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Jösses vilket pyssel gumman. Du är grym! Och vad skönt att du har hittat ngt som funkar för lillsnuttan.



Kram!

Inlägget kommenterat 2012-05-13 klockan 20:46:43
URL: http://mylifeinthai.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0