Kan ett läkarbesök vara mysigt?

2012-03-16

Det har jag svaret på och det blir ett stort JA på den frågan! Idag var vi på Astrid Lindgrens barnläkarmottagning i Huddinge och vi träffade så mysiga sköterskor och läkare och där blev man verkligen tagen på allvar, så skönt! När vi kom dit så skrevs vi in och sen röjde vi i det mysiga lekrummet tills vi fick komma till läkaren. Han frågade massor och det kändes som att allt viktigt kom fram. När det var dags för blodprovet så var vi inne hos en supergullig sköterska som sjöng för Alva och Alva rörde inte en min när hon stack henne i fingret. Det som var lite småjobbigt var ju att hon höll fast handen när hon ville känna på saker men det gick bra. Vi har också en inbokad tid för en smörjkurs nästa vecka så nu ska också eksemen bort. Tänk vad mycket som hänt idag och vilken lättnad att äntligen få hjälp!

Jag tycker själv att jag märker skillnad på Alva sen jag började med mjölkfri kost till henne och jag kan säga att hon är gladare än på många månader men man blir ju lite hemmablind och ser ofta inte saker förrän efter. Allting tyder på att det är antingen mjölk eller gluten men störst sannolikt är det att det är mjölken. Provsvaren får vi om ca 1½ vecka. Det är ju inte säkert att det visar något och i så fall blir det att testa sig fram men det tar vi då, nu njuter jag bara!

Hoppas att ni har en supermysig kväll!


Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Så skönt när läkarbesök går bra och det efteråt känns som att det har lett nånstans :)

Inlägget kommenterat 2012-03-16 klockan 22:39:04
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Skönt att hon är gladare! :) Kram

Inlägget kommenterat 2012-03-17 klockan 12:09:24
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0