Kreta 2012

2012-06-25

Så där ja, nu tänkte jag ta mig lite tid till att berätta om vår härliga semester vi har haft på Kreta. Det var oerhört dålig mottagning på Wi-fi uppkopplingen på hotellet och sista veckan kunde jag inte komma in på Blogg.se-appen, jättetråkigt när man gärna vill skriva om det vi har gjort när det är färskt.
 
Vi har mest solat och badat och Alva älskar verkligen att bada. På stranden var vi bara 1 dag för det var så mycket lättare att hänga vid poolen, Alva kunde krypa runt och vi hade nära till rummet om det skulle behövas. Vi har varit i staden Chania och kollat i affärer, gått på marknad och ätit och druckit gott vid hamnen. Det är en mysig stad men jag kände att jag inte riktigt gillar det här turistiga men jag är ju van att vara på små öar där det inte har varit så mycket turister men det var en upplevelse det här med. 
 
Vi var på ett stort varuhus som heter Jumbo och där shoppades det massor, mest till Alva. Det blev massa bodys, hårsnoddar, leksaker och badbassäng till Alva och några småprylar till mig. På marknaden vi var på handlade vi mest frukt och grönt men mormorn hittade en blus iaf. I Chania köpte Alva små Teletubbies som pep när man tryckte på dom och så köpte hon en ny skötväska som matchar vagnen :)
 
Vi hittade några mysiga restauranger men min favorit var i Chania nere vid hamnen där servitörerna underhöll och flirtade med Alva. Vi var på grekisk afton, lyssnade på grekisk live musik och tittade när några barn dansade grekisk dans.
 
Vi har haft en riktigt härlig semester och vi har verkligen njutit och även om det funnits saker som varit mindre bra så har det som varit bra verkligen vägt upp. 
 
Här kommer lite bilder från semestern
 
På väg ner till Kreta
 
Framme på hotell Stellina Village
 
Första frukosten
 
Stranden tidig morgon
 
Min lilla badtjej
 
Chania, Kreta
 
Chania, Kreta
 
Jumbo, min favoritbutik
 
Några kassar blev det
 
Min busunge
 
Grekisk dans
 
Alvas favoritservitör
 
Sista kvällen på terassen
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: pia

Vilka fina bilder. Njuter verkligen av att få se var ni varit.Kram

Inlägget kommenterat 2012-06-26 klockan 16:52:16
Postat av: Alvas mormor

Det är lite roligt att du också gillar de små öarna bättre, som jag... Vi får se var vi hamnar nästa gång...

Inlägget kommenterat 2012-06-27 klockan 21:00:34
Postat av: Alvas mormor

Det är lite roligt att du också gillar de små öarna bättre, som jag... Vi får se var vi hamnar nästa gång...

Inlägget kommenterat 2012-06-27 klockan 21:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0