Hemmafixar dag

2012-01-24

God morgon! Nu har Alva precis vaknat från hennes förmiddagsvila och det är dags för oss att ta oss ut. Jag hade tänkt att vi skulle gått ut efter frukosten och busat lite i snön men hon var så trött så det fick bli sova först.

Igår hade vi en himla mysig dag hemma hos Sara och Charlie som avslutades på öppna förskolan. Några timmar efter att Sara och Charlie gått därifrån så blev Charlie magsjuk :( Stackarn! Så himla trist att det går sånt skit och det är säkert folk som inte stannar hemma så länge som man ska när barnet blivit friskt så dom smittar andra. Jag bestämde mig iaf för att ställa in planerna för dagen för att inte riskera att smitta någon annan om det skulle vara så att vi har blivit smittade. Tanken var att vi skulle haft en mammaträff hos Angelica och då är många av barnen yngre än Alva och det känns ju trist om dom skulle bli sjuka, eller ja oavsett ålder så vill man ju inte att dom drar på sig nåt. För fy vad man känner sig hjälplös och blödig när ens barn är sjukt :( 

Det får bli en hemmafixar dag idag och det behövs! Jag ska slänga ut lite grejer på blocket som ska säljas och så blir det nog ett högt antal maskiner tvättade.. Ut tar vi oss nu och jag måste bara till centrum för jag har fått ett paket som jag inte har någon aning om vad det kan vara. Spännande :)

Det blir nog en väldigt bra och effektiv dag det här (när jag väl sätter fart)!

Måste ta lite nya bilder så man har att lägga upp här också ;)





Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Fyfan för magsjuk bebis, det var hemskt när Vincent var sjuk i det. Hoppas ni slipper! kram

Inlägget kommenterat 2012-01-24 klockan 11:30:47
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

ja usch för magsjuka :/ hoppas att ni slipper!



kram!

Inlägget kommenterat 2012-01-24 klockan 20:08:13
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Skönt med en hemmadag! Ja, hoppas ni hållt er friska. Många som sagt att det kan ha varit en reaktion på tandsprickningen, för vi hittade ju första tanden i morse (och den fanns inte där igår morse när jag kollade). Vore det jättesmittsamt borde ju någon annan också blivit dålig - men fortsätter hålla tummarna för att det inte drabbar någon annan i efterhand. Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-24 klockan 20:46:16
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0