Nytt år = ny glädje

2012-01-06

Dom senaste dagarna har jag känt en lättnad, en glädje som tidigare känts väldigt avlägset. Det är precis som att när det nya året kom så kom en glädje till mig, en lättnad. Jag tror att det handlar om att jag äntligen fått saker att se fram emot, att inte se bakåt, att inte tänka på det som har varit utan att jag nu ska se till att vi ska få det bra jag och min lilla snutta. Jag har planer inför året och jag har saker inplanerade som jag trodde skulle dröja evigheter tills jag skulle få göra. Det får mig att känna en längtan till något nytt istället för att längta till det som varit. Det har nu gått 6 dagar sen det blev nytt år och och detta år har inte en enda tår fällts från mina ögon och det känns helt underbart, han är inte värd mina tårar! Jag kan nog hitta tillbaka till mitt glada jag igen och det kommer nog inte dröja alltför lång tid tills jag gör det, jag har en gnista i mig som vill fram. 5 månader har snart gått och det känns så sjukt bra att känna att det finns en väg till att få må bra igen, ni anar inte!

Nu är det fredagsmys här hemma och The voice på tvn. Hur fredagsmyser ni mina vänner?


Päron cider och ananas, snart kommer nog brieosten och kexen fram också ;P

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Du är värd all glädje vännen! Skönt att du känner att du kan gå vidare nu - nu kan allt bara bli bättre! Du har så rätt i att han inte är värd dina tårar.



Ha en mysig kväll nu <3

Kram!

Inlägget kommenterat 2012-01-06 klockan 20:58:13
URL: http://sarasland.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Han är självklar inte värd dina tårar! Nu känner jag varken dig eller han, men jag har läst här i din blogg vad som hände och enligt det så kan jag säga det, att han inte är värd dina tårar :) Det finns ju ett ordspråk som lyder såhär (och som jag tycker stämmer bra):



"Ingen är värd att gråta för, och den som är värd dina tårar skulle aldrig fått dig att gråta. Men när du ändå gråter, håll huvudet högt. Så att dina tårar inte sjunker lika lågt som människan du gråtit för."



Men ibland kan man faktiskt behöva gråta av sig, få ur sig allting. Så att man sen kan komma upp igen med nya starka tag :)



Kramar

Inlägget kommenterat 2012-01-06 klockan 21:24:19
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

Fin tjej du har :)



Ja oron kommer från att de ligger i magen o kommer alltid finnas där... Det jobbiga är att bära på denna extra oro. Sånt man egentligen inte ska behöva tänka på... tack för fin kommentar! Kul att ni hittade oss :)

Inlägget kommenterat 2012-01-06 klockan 22:20:17
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Och så vill jag bara tipsa dig om en låt som oftast brukar rycka upp mig lite när jag är nere..



Lars Winnerbäck - Håll ut



Lyssna på texten, förhoppningsvis kommer du känna mera hopp och glädje :)

Inlägget kommenterat 2012-01-06 klockan 22:29:16
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Det låter toppen Johanna, jag hejar på här i Bromma!:)

Inlägget kommenterat 2012-01-06 klockan 23:45:08
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Maria mama2alice

Du är så stark Johanna, en riktig toppen tjej! Och världens bästa mamma till Alva!

Inlägget kommenterat 2012-01-07 klockan 11:42:21
URL: http://majiaanyberg.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Härligt att starta året med den känslan. :-)

Inlägget kommenterat 2012-01-07 klockan 20:40:15
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0