Namngivning

2012-01-30

På grund av allt som hände i höstas ställde jag in Alvas dop. Jag kände att jag känslomässigt inte skulle klara av det, att stå och vara lycklig över den nya lyckliga familjen när vi inte alls var det, det kändes inte ok. Men nu, nu har jag kommit långt i arbetet med mina känslor och jag vill såklart fira min dotter, fira att just hon kommit till mig i denna värld och att just hon ska heta Alva Elisabeth.

Det 18 februari blir det av. Nu är inte jag helt insatt i det här med namngivning eftersom vi i min familj alltid har haft dop och det känns som att jag har väldigt mycket planering framför mig men det ska nog gå bra. Det är inte alls lika mycket folk som är bjudna till namngivningen som det var till dopet utan nu är det endast dom närmaste. Bara det blir ändå 40-50 personer och det känns ganska lagom :)


Kommentarer
Postat av: Mormor till Alva

Kolla på dopguiden.se, där finns också förslag om namngivningsceremoni.

Inlägget kommenterat 2012-01-30 klockan 19:19:31
Postat av: Fia- mamma till Edison

Åh vi hade en underbar namngivningsdag till Edison i höstas! Hoppas ni också får en fin dag!

Inlägget kommenterat 2012-01-30 klockan 19:31:09
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad kul :) Hur kommer det sig att du inte längre ska ha dop utan ha namngivning istället? Vi hade namngivning och det blev väldigt lyckat! :D

Inlägget kommenterat 2012-01-30 klockan 19:48:09
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Det låter klokt tycker jag, ungefär så kände vi också. Jag är inte heller döpt eftersom mina föräldrar inte är troende och inte ville tvinga in mig i en religion jag inte valt själv. Bra tycker jag! Så vi körde samma :) Dop har ju inte ens någonting med namnet att göra utan är ju bara ett löfte om att barnet ska 'gå med gud' och tas upp i den kristna församlingen. Kändes verkligen inte rätt för oss!

Inlägget kommenterat 2012-01-30 klockan 21:38:47
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0