Halvdag har ny betydelse

2012-01-16

Letade efter ett bra ord som kan beskriva dagen jag har haft idag och kom fram till att halvdag var mitt ord. Det är precis det det har varit idag, en halvdag. Ena halvan har varit toppen och andra halvan har varit skit. 

Första halvan
Vi hade fint besök hemma i form av Kristian, Maria och Marias fina kula. Vi fikade, snackade (mest om graviditet och bebisar) och dom fick med sig lite saker till bebisen som Alva inte använder.

Andra halvan
Strax innan Kristian och Maria skulle åka hem så ringde M och sa att han inte mådde så bra och att han mått dåligt hela dagen så det vore kanske bra att han inte kom så Alva inte blir smittad. Bra där! MEN inte en timme innan man ska vara på plats! Mina planer för resten av dagen raserades snabbt, ovetandes hur resten av dagen skulle bli. Jag hade sparat alla måsten som skulle gjorts igår till idag istället eftersom Alva inte skulle bli uttråkad då. I alla fall så sov Alva när Kristian och Maria åkte, men bara i fem minuter till efter att dom gått, blev väl för tyst kanske. Jag försökte få henne att somna om utan att lyckas så hon fick komma upp och äta lite mellis och sen försökte jag igen, utan att lyckas då också. Jag la henne i min säng och la mig bredvid men hon blev bara rastlös så det var bara att gå upp igen. Irriterad som jag var över allt så bestämde jag mig för att göra något bra av situationen istället så jag klädde på mig och Alva och så gick vi ut. Jag tänkte ta en runda så hon kunde somna i vagnen och sedan gå till centrum för att handla någon god middag till både henne och mig. Efter att ha gått runt en halvtimme ute i ruskvädret så bestämde jag mig för att skippa centrum och gå hemåt, Alva hade ändå inte somnat. Väl hemma så var det dags för Alva att äta så hon fick mat samtidigt som jag fixade mat till mig själv och då kom jag på att det enda jag ätit under dagen var en clementin, inte konstigt att man är lättretlig! Försökte lägga Alva igen efter maten, och igen utan resultat. Då gav jag upp! 18.30 somnade hon ikväll efter en halv flaska välling så får se hur länge hon sover innan det är dags för välling igen.


Alva, Maria och kulan


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ja är det inte typiskt så säg..suck....blir så irriterad! Och förstår dig till fullo! Kramis<3

Inlägget kommenterat 2012-01-16 klockan 21:04:31
URL: http://gelisen.blogg.se/
Postat av: Kristian

Det var roligt med titten. Alva är verkligen übersöt!

Bilden på Maria med Alva blev supernice!

Tråkigt med andra halvan av dagen dock. :(

Hoppas det gick bra ändå!

Ha det super!

Inlägget kommenterat 2012-01-16 klockan 21:31:51
Postat av: Maria

"Kulan" kommer nog att ha jättekul med alla fina grejer i framtiden. Tack än en gång. :)

Inlägget kommenterat 2012-01-17 klockan 02:32:48
URL: http://kalendarium.wordpress.com
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

Man får väl se det positiva med att halva dagen trots allt blev bra ! hoppas att ni mår gott och får shoppa ordentligt idag :D

Inlägget kommenterat 2012-01-17 klockan 11:12:13
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0