Fullspäckad och härlig dag

2012-01-23

Jag har precis sjunkit ner i soffan efter en dag med fullt ös. Dagen började klockan 6.30 med välling till Alva och efter en timme med morgonmys så gick vi upp. När klockan blev 9.50 satte vi oss på pendeln och åkte till Kallhäll för en dejt med fina mammor och bebisar. Det var första gången jag åkte dit sen flytten och det var ganska jobbigt och många gamla känslor kom upp. Vi startade iaf hemma hos fina Sara och Charlie med lek för barnen, kaffe för mammorna och trevligt prat. Sara hade fixat lunch och det i form av paj med köttfärs, feta och oliver, sååå gott!! Efter lunchen gick vi ner till öppna förskolan för lek och sång och innan vi lämnade öppna så fick barnen mellis och mammorna passade på att fika igen. Jag och Alva åkte hem vid 15 tiden och några av mammorna fortsatte dejten med promenad. Alva somnade på pendeln men vaknade när vi gick av då det var en pojke som skrek och till slut sa jag åt honom att det räckte, hans mamma gjorde ju inte det.. Sen var han tyst men då hade Alva redan vaknat, typiskt! När vi kom hem så åt vi middag och jag tog hand om disken och dammsög medan Alva röjde på lekmattan innan det var dags för bad. Efter badet läste vi om babysmurfens dag och sen var det dags för välling. Vi har haft en fullspäckad och härlig dag med fina vänner som jag hoppas att vi gör om snart. Nu ska jag snart ta mig en kopp te framför tvn. Hoppas att ni också haft en bra dag!

Alva på pendeln på väg mot Kallhäll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0