En liten tand på väg?

2012-01-03

Den här dagen har många frågetecken med sig och jag vet inte riktigt vad det blir för dag idag. Det känns inte så lovande för dagen om man tittar på hur den har börjat. Morgonen började iaf med magvärk för mamman, mitt i frukosten vaknar lillan och är grinig och irriterad, lyckades få henne glad och vi hade lite soffmys så ett + iaf. Mamman gör gröt till liten och halva äts upp efter mycket om och men. Liten är trött så mamman lägger liten som absolut inte vill sova utan fortsätter med sitt griniga humör, mamman orkar inte riktigt med tanke på magvärken men det är bara att bita ihop och le och ta upp liten.

Nu ligger Alva lite halvnöjd sådär på lekmattan och tuggar kraftigt på sin bitring. Hon har varit lite sisådär i magen här förra veckan och verkar riktigt irriterad i munnen och är lite smått grinig och verkar liksom ha ett obehag så, jag undrar om det är något på gång. Jag har tittat i munnen men jag kan inte se eller känna något men som hon håller på visar ju att det irriterar iaf. Vi får se om det dyker upp något. Ni som har barn som fått tänder, hur var era när den första tanden kom? Hur var magen, humöret och hur betedde dom sig när det irriterade i munnen?



Kommentarer
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

här har vi en tjej som är preciiis likadan, hon vill inte gärna vara själv och har varit kass i magen samt snorat en del i ca 3 veckors tid nu, men man ser framtänderna lysa igenom tandköttet så det är nog bara en tidfråga innan dom kommer igenom helt ! De första tänderna på Alva var också jobbiga då hon hade så ont och tryckte in sina små nävar i munnen (fast märkte inget med magen eftersom jag fortfarande ammade då) det enda hon blev nöjd av var kall fruktpuré, kalla bitringar eller en gurkskiva att tugga på :) haha !



så fint du fått det här inne förresten ! kramar

Inlägget kommenterat 2012-01-03 klockan 12:32:47
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

vad söt hon är :)

Inlägget kommenterat 2012-01-03 klockan 13:12:02
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Angelica

Gud man glömmer så fort men Lucas fick lite feber och dreglade hur mycket som helst och älskade att tugga på kalla bitringar..hans tänder kom ganska fort..magen minns jag inte riktigt??..han var gnällig oxå...så d kan mycket väl vara på g och det är bara att stå ut;-) kram

Inlägget kommenterat 2012-01-03 klockan 15:19:11
URL: http://gelisen.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jag har läst att tänder kan irritera långt innan de faktiskt ploppar upp, så det kanske är tänderna fast du inte ser dom ännu! De ligger nog där och gror ska du se :)

Inlägget kommenterat 2012-01-03 klockan 20:23:39
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Vincent hade flera på gång första gången och då märkte jag inte av något först men sedan blev han mycket gnällig och dålig i magen. Kram

Inlägget kommenterat 2012-01-03 klockan 20:30:27
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sandra

Söt hon är. Fina bilder du tar hela tiden! :)



Inlägget kommenterat 2012-01-04 klockan 12:35:40
URL: http://sandraerkeus.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Du förresten, jag håller på att tränar lite på att göra olika designer på blogg.se. Det går väl lite sisådär men det blir bättre :P Hoppas det är okej men jag provade att göra en med dig och Alva så jag lånade lite bilder på henne! Den är lösenordsskyddad så ingen kan ju se det förstås, men tänkte att jag var tvungen att berätta det ändå!!

Maila så kan du få lösenordet och gå in och titta :) [email protected]

Inlägget kommenterat 2012-01-04 klockan 21:10:55
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0