Mat krångel, igen..

2012-02-20

Trött och lite smått frustrerad har jag nu slagit mig ner i soffan med datorn och tvn för att koppla av. Alva har dom senaste dagarna varit liten i maten vilket jag tycker är sjukt jobbigt, speciellt nu när allt gått så himla bra och med tanke på allt krångel som varit. Hon fick ju lite bitmat här som gick så bra men vid ett tillfälle satte hon i halsen. Det var så illa att hon inte fick luft och allt jag kunde tänka på var hur jag skulle kunna ringa 112 samtidigt som jag försökte få ut biten. Nej det var nog det värsta jag varit med om! Jag vet inte om det är så att hon efter det har tappat lite lust för att äta eller vad det kan vara. Det som funkat bra ändå har varit vällingen och hon har fått i sig sina 220 ml morgon och kväll men ikväll blev det bara 130 ml så inte ens det går bra nu. Vet inte vad jag ska göra men om det fortsätter så kontaktar jag bvc om råd.

Idag har vi iaf haft en skön dag som började med sovmorgon till klockan 8 och sen blev det en isig promenad ner till öppna för sång och bus. När vi kom hem åt både jag och Alva lunch och sen var det dags för vila, Alva sov i 2 timmar och jag i lite över 1 timme, så skönt! Jag har sovit dåligt nu i några nätter så det var skönt att få lite extra sömn. Sen har vi bara lekt och myst här hemma och Alva har övat på sina nya skills, så duktig!



Alva på Öppna förskolan

Kommentarer
Postat av: Fia- mamma till Edison

Vad härligt att namngivelsen blev bra! :) och att lillan kan ta sig framåt! Det tog ju tid för Edison att lära sig också, han körde också på bakåt länge, men när han väl fattade gick det undan!



Känner igen det där med matvägran alltför väl... det är fasen inte roligt och man blir ju så orolig när de inte äter. Och dessutom kanske redan väger en aning lite som min unge... jag har dock fått lära mig att det oftast vänder efter några dagar/vecka. Så är det i alla fall med vår kille som har såna perioder då och då. Ofta har det nog varit i samband med utvecklingssprång eller tänder.



Kram på er!

Inlägget kommenterat 2012-02-20 klockan 21:28:28
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Uscha, alltid läskigt när dom sätter i halsen.. Man hinner tänka så mycket, och efteråt är man helt tagen av oro och chock. Skönt att det ändå gick bra för lillsötan din :)



Matvägran kommer och går.. Jonah har haft flera perioder då han vägrat äta, han har ätit kanske 1-2 skedar av varje måltid eller en tugga av en macka, och då har han klarat sig på det hela dagarna. Som förälder blir man ju frustrerad, och man vet inte vad man ska ta sig till :S

Inlägget kommenterat 2012-02-20 klockan 21:57:20
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: pia

Du behöver nog inte vara orolig för att tösen ej vill äta. Kan kännas lite ömt i halsen sen hon satte mat i halsen. Det går över. Men har gullungen ej ätit på flera dagar så kan du fråga på bvc. Kram Pia/Åke

Inlägget kommenterat 2012-02-20 klockan 22:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0