Rastlös, uttråkad och bortblåst egentid

2012-02-01

Rastlös och riktigt uttråkad blir man när man bara är hemma och stackars Alva har det inte alls kul. Alva skulle haft massa kompisar hemma idag för en playdate men eftersom hon inte är 100 så kändes det inte som en speciellt bra idé så det har vi skjutit upp till nästa vecka istället. Det märks att hon blir rastlös och otålig och saker är inte roliga i långa stunder utan det måste verkligen varieras med leksaker, soffmys, läsning och Babblarna. Att jag ska ha tid till mig själv är bara att glömma! Självklart är det ju mysigt att bara vara hemma och få rå om henne men efter nästan 1 veckas tid så blir man uttråkad vill jag lova!

Igår hade jag tänkt att jag skulle åkt iväg en stund när M skulle vara här med Alva, dels för att få komma hemifrån en stund och dels för att unna mig lite egentid. Det blev inte riktigt så. Det blev tjafs och M åkte härifrån och tänker inte komma och ha Alva någonting nu förrän vi har varit hos familjerätten. När ska detta få ett slut?! Jag tycker synd om Alva, först har hon sin pappa, sen har hon inte, sen har hon och nu har hon inte igen.. Och visst jag är inte alltid så smidig i mina uttryck till M men jag tycker inte att det är så konstigt och han ska vara glad att det bara var ett fan som kom igår för det finns så himla mycket mer som jag gärna skulle kunna säga till honom men som jag håller inom mig, för Alvas skull. Jag vill att Alva ska ha en bra relation till sin pappa. Jag tjatar om det hela tiden men det blir nog bra att prata med någon på familjerätten om hur vi ska lösa det här med umgänge.

Nu ska jag ta och hoppa ur pyjamasen och göra något vettigt ;)


Min goding

Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Familjerätten kan vara bra för er och hjälpa till med samarbetssamtal. Hoppas ni slipper att ta det inför rätten och att det går att lösa på bästa sätt. Kram!

Inlägget kommenterat 2012-02-01 klockan 10:52:46
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Kram gumman! Hoppas ni kan få tid hos familjerätten snart så att ni får ordning på det, för din och Alvas skull. Du kan inte få din mamma el så till barnvakt en stund så att du får möjlighet att bara ladda batterierna nån eftermiddag eller så? Det behöver alla ibland.

Tänker på dig. Kram <3

Inlägget kommenterat 2012-02-01 klockan 14:34:18
URL: http://sarasland.com
Postat av: Angelica

Ja du gumman..dina ord är som tagna ur min mun...helt sjukt..blir så ledsen att läsa...vi har nog mycket att prata om somsagt och jag kämpar ju fortfarande efter nästan tre år med skiten!... Vi hörs och bestämmer en dag att ses snart!!<3 kram

Inlägget kommenterat 2012-02-01 klockan 18:18:39
URL: http://gelisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0