Livet är bra jävla orättvist

2012-02-01

Just nu sitter jag och gör absolut ingenting. Alva sover, tv:n är på och jag sitter och kollar på nätet, men det är inget speciellt på på nån utav skärmarna så tankarna går samtidigt. Det är mycket som snurrar i huvudet och jag funderar mycket över mitt liv, hur det har blivit och hur jag kan göra för att det ska kännas bättre, bli bättre. Livet är bra jävla orättvist ibland och jag blir så ledsen när jag tänker på det och känner att jag inte får uppskattning för det jag gör. Jag tar hand om och uppfostrar en helt fantastisk tjej och ja jag säger att jag gör det på egen hand för inte får jag någon avlastning när jag verkligen behöver det. Nej då sitter jag här, utmattad med kinder fulla med tårar. Det är inte jag själv som satt mig i den här situationen och det var inte bara mitt val att bilda familj så lite uppskattning tycker inte jag är speciellt mycket begärt!

Jag älskar Alva över allt annat och jag känner mig inte hel när jag är utan henne men det behövs ibland, jag behöver få sakna henne, jag behöver få vara bara jag. Nej som sagt livet är bra jävla orättvist!!


Fina tulpaner som jag fick av min fina mamma häromdagen

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Det är verkligen orättvist.



Nej, jag förstår det, har inte heller velat ha barnvakt :/ Men du måste tänka på dig själv lite också, varför ska bara den ena av er få tänka på sig själv hela tiden? Blir så arg. Din mamma kanske kan komma över medan Alva sover el så så att du kan gå ut och ta en prommis, el gå och handla eller något?

Hoppas ni får till möte där snabbt. Kram!

Inlägget kommenterat 2012-02-01 klockan 15:31:38
URL: http://sarasland.com
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh ja det var ju faktiskt lite tur i oturen, tack för att du håller tummarna, vi behöver verkligen dom !! :)



och jag håller med om att livet är bra orättvist ibland, förstår inte hur vissa personer fungerar och sätter man ett barn till världen får man för fasiken ta sitt ansvar !!! fortsätt att kämpa på, du har ju trots allt en underbar liten Alva hemma <3

Inlägget kommenterat 2012-02-01 klockan 20:02:28
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: Josefine

Styrkekram till dig, du är grym!

Det kommer att lösa sig till det bästa. Du gör ett jättebra jobb, Alva har en mamma som bryr sig. Vissa dagar

Känns allt skit och andra dagar känns det bättre. Så är livets gång. Du blir starkare på vägen.



Kram

Inlägget kommenterat 2012-02-01 klockan 20:54:30
URL: http://mammatilljolene.blogspot.com
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Ja livet är orättvist och jag förstår att du behöver avlastning men kanske någon nära vän kan hjälpa dig? Kram

Inlägget kommenterat 2012-02-02 klockan 15:10:07
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Mormor till Alva

Ja, jag finns ju... Synd att Alvas pappa nu igen släpper den lilla kontakten han fått med henne. Det handlar ju trots allt om hennes välmående och inte hans.

Inlägget kommenterat 2012-02-03 klockan 10:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0