Sång, bus och nödvändig leverans

2012-02-06

En efter en kanon helg så tar vi och fortsätter men en kanon start på veckan. Vi började morgonen med att gå ner till öppna förskolan efter frukosten, nu hade vi inte varit där sen Lucia så det var ju på tiden. Det märktes på Alva att hon tyckte att det var kul att vara där och sjunga och busa med kompisarna så nu får vi lägga in en rutin på att gå dit iaf en gång i veckan. Det enda som är tråkigt är att dom bara har öppet på förmiddagar och då också just den tiden som Alva brukar vila. Hon somnade såklart på väg ner i vagnen så hon fick sova klart och vaknade precis lagom till sångstunden.

När vi kom hem blev det lunch och eftermiddagsvila för Alva och jag tog och plockade och dammade av lite här hemma. Strax före klockan 18 knackade det på dörren, det var matleveransen som jag beställde igår. Nödvändigt var det då det ekade i skåpen! Jag har tidigare beställt mat från mataffären.se men bestämde mig igår för att testa netxtra.se då dom hade mycket bättre barnsortiment. Alva äter ju i stort sett bara burkmat och det fanns inte så mycket att välja mellan på mataffären men det fanns det däremot här. Så skönt att inte behöva släpa hem en massa och småhandling blir ju så syrt i längden. Nej nöjd är jag och nu har både Alva och jag mat så vi klarar oss ett tag!


Leveransen


Bunkrat barnmat har jag gjort ;P

Kommentarer
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Oj vad barnmat! Vi kör bara det en gång per dag vid lunch då det är så himla dyrt!:) Vincent älskar gröt så det får han på eftermiddagen. Sedan äter han mer och mer vår mat. Skönt att få det levererat, så gjorde vi när vi inte hade bil. Kram!

Inlägget kommenterat 2012-02-07 klockan 12:36:27
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Men guuuud så skönt att få maten hemkörd!! :) Det skulle jag också behöva när jag är ensam.. fast å andra sidan så går det ändå rätt bra att handla med Lexie.. Däremot hade jag gärna velat ha en kock här hemma! :)



Supersöt dotter har du också!! :)

Inlägget kommenterat 2012-02-07 klockan 14:47:53
URL: http://miapiafias.blogg.se/
Postat av: frida

Hej :) Ville egentligen bara lämna ett spår då jag suttit å läst igenom en stor del av din blogg precis :) Hamna här igenom Tinas blogg :)

Du verkar vara stark efter allt du har fått gå igenom de senaste och en ur söt dotter har du oxå :)

Jag lever som du, ensamstående mamma till min son Noel.

A som sagt, ville väl egentligen bara säga hej :P

Kram!

Inlägget kommenterat 2012-02-08 klockan 23:37:28
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

det var inte dåligt med barnmat! :)

Inlägget kommenterat 2012-02-09 klockan 11:45:49
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0