18/2 Alvas namngivning

2012-02-18

För en liten stund sen slog jag mig ner i soffan och slappnade av för första gången idag. Det har varit en stressig men väldigt fin dag och jag kan säga att jag blev riktigt rörd vid ett tillfälle och tårarna forsade ner för mina kinder. Dagen började dock lite olyckligt när M kom i morse. Han mådde inte bra men gjorde det han kunde innan han åkte hem för att bädda ner sig. Tyvärr så slutade det med sjukhus och antingen så blir han opererad nu eller så väntar han på att bli det. Jag hoppas att allt går bra och det var riktigt synd att han blev dålig nu, denna speciella dag för vår lilla skrutt.

Som tur var så kunde min mamma komma och passa Alva medan jag fixade i lokalen. Sen var min pappa och hans sambo tidiga och dom var min räddning för dagen som ställde upp och fixade massor! Många hjälpte till och det gjorde att jag kunde se till att dagen blev så bra som den blev, tack alla!

Det blev ingen cermoni, det hanns inte med och den hade jag tänkt planerat idag  vilket såklart inte gick i all röra. Men det blev bra ändå, folket gottade sig i mat innan presentöppning och min present till Alva var en sång, Sonja Aldéns "Du är allt" som Angelica sjöng och det var då tårarna kom. Den beskriver så bra vad jag känner för Alva och hon och jag har gått igenom mycket tillsammans så nej, jag kunde inte hålla tårarna inne! Alva fick sååååå många fina presenter och det kändes som att alla hade det trevligt och det glädjer mig. Efter presentöppningen så var det dags för fika och utdelning av fadderbevis till Daniel och Therese och Therese höll ett jättefint tal för Alva som beskrev henne som person och sen började en efter en droppa av. När jag och Alva kom hem var det pyjamas och läggdags direkt för en trött men väldigt nöjd liten tjej.

Tyvärr så hann inte jag med att fota så det blev några bilder efter festen men min systerdotter Becca har fotat så bilder från dagen kommer senare. Min syster Emma fotade tårtan med min kamera så här kommer nåt litet att vila ögonen på en stund ;)








Kommentarer
Postat av: Lovisa - Mamma till Julius

Åhh va fint det såg ut o va glad jag är för din skull att allt gick bra! Hoppas att kvällen också blir till den bästa! Många kramar från oss <3

Inlägget kommenterat 2012-02-18 klockan 21:35:50
Postat av: Jeanette - Idas mamma

Ser jättefint ut!! Hade aldrig hört låten så jag var tvungen att lyssna på den på youtube haha och den var riktigt vacker!! Förstår att tårarna sprutade! Det hade dom nog gjort på mig också:)

Inlägget kommenterat 2012-02-18 klockan 21:41:02
URL: http://lillpyret.webblogg.se/
Postat av: pia

Ett varmt tack till dig o Alva för en kanontrevlig dag. Så roligt att ses igen. Det hade ni fixat jättebra. Trevligt att träffa alla som var med. God mat och jättefin o god tårta. Kram Pia/Åke

Inlägget kommenterat 2012-02-19 klockan 14:51:38
Postat av: Mormor till Alva

Ja , det blev verkligen en fin dag, kul att samla släkt och vänner på det sättet. Kram:)

Inlägget kommenterat 2012-02-19 klockan 17:57:47
Postat av: Sara, mamma till Charlie

Kul att det blev en så lyckad dag :) Man blir så tacksam för alla som kommer och uppvaktar sitt lilla hjärta <3



Kram

Inlägget kommenterat 2012-02-19 klockan 21:58:39
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0