I Love mum

2012-02-14

Vi har haft en fin tisdag idag jag och min lilla skrutta. Den började lite för tidigt enligt mitt tycke men det var ju bara att dra på smilet och gå upp när klockan visade 06.03. Redan vid klockan 8 var det dags för Alvas förmiddagsvila och då kände inte jag för att gå och lägga mig igen, jag var ju igång. Vid klockan 10 tog vi bussen till Farsta där vi mötte upp Lovisa och Julius för lång lunch och sedan lite shopping. Jag köpte lite nya stämplar som jag ska pyssla med senare i veckan och så fick Alva lite fina grejer av sin snälla mamma :)

Efter mycket snack om mat med Therese igår så bestämde jag mig för att göra egen mat till Alva och jag ville se om hon kunde få i sig det själv och hon fick det som bitar. Alva och Ameah har varit ganska lika när det gäller mat och dom tips jag fått av Therese tidigare har fungerat och därför kändes det så skönt att kunna be om råd hos henne. Om Alva får bitar att sitta och pilla med och kan äta maten själv, ja då kan ju faktiskt jag äta samtidigt, vilket jag gjorde. Vilken succé! Jag kunde äta i lugn och ro och njuta av att sitta och titta på Alva där hon satt och petade i sig mat! Korv, pasta och broccoli blev det och hon mumsade på och fick i sig mer än hälften. Så nu har vi en ny middagsrutin här hemma. 




Det här fick Alva, en sparuggla och krokar till sitt rum


I Love mum forever and ever, passande dagen till ära :)

Kommentarer
Postat av: Anna- Mamma och Socionom

Tacos åt vi här hemma igår och det funkade superbra med Vincent :). Väldigt söta krokar du köpt!Kram

Inlägget kommenterat 2012-02-15 klockan 10:19:56
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Postat av: Tina - Minnas mamma

Vad kul att läsa att det funkade bra med maten! En sån lycka när matstunderna fungerar bra :) Minna hoppar ju ur barnstolen så nu blir vi nästan tokiga varje matstund eftersom ungen håller på att ha ihjäl sig själv när hon ska stå där i stolen och vingla så fort man vänder ryggen till! Men, men, det är väl bara att kämpa på :P

Inlägget kommenterat 2012-02-15 klockan 14:15:15
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Åh vad roligt Johanna :) Fasiken vad skönt det är när det släpper lite!



Kraaaam!

Inlägget kommenterat 2012-02-15 klockan 22:27:23
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Sanna - Mamma till Isabella

Men jisses vad fina krokar! Var kommer dom ifrån? :)

Inlägget kommenterat 2012-02-16 klockan 20:41:12
URL: http://saaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0